Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56111
Title: OECD Ülkelerinin Eğitim Performanslarının Değerlendirilmesi
Authors: Kanmaz, Ayşe Kübra
Tuş, Ayşegül
Abstract: Eğitim, modern dünyanın en önemli parametrelerinden biridir. Eğitimin önemi, dünyanın tüm toplumları tarafından fark edilmekte ve eğitim faaliyetlerine olan önem, gün geçtikçe artmaktadır. Eğitim seviyesi düşük olan toplumların, eğitim seviyesi yüksek olan toplumlara oranla birçok yönden geri kaldığı ve gelişmelere ayak uydurmakta güçlük çektiği açıkça görülmektedir. Bu çalışmada, OECD ülkelerinin eğitim performansları, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ve Veri Zarflama Analizi (VZA) yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu yöntemler, birçok problemde bir arada kullanılmış ve olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Bu çalışmada, öncelikle VZA yöntemi daha sonra Sinuany Stern vd. (2000)’nin önerdiği AHS/VZA yöntemi ve Wang ve Chin (2009)’in önerdiği VZAHS yöntemi ile performans değerlendirmesi yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. AHS/VZA ve VZAHS yöntemleri, AHS ve VZA yöntemlerinin dezavantajlarını ortadan kaldırarak daha anlamlı sonuçlar elde edilmesini sağlamıştır. Kullanılan yöntemler ile elde edilen sonuçlar, birbirleri ile uyumludur. VZA yöntemi ile etkin bulunan Polonya, Japonya, Finlandiya ve Letonya, AHS/VZA ve VZAHS yöntemleri ile bulunan sonuçlara göre ilk sıralarda yer alırken ABD, Yeni Zelenda, Hollanda ve Meksika, son sıralardadır. Diğer ülkelerin sıralamalarında da büyük değişiklikler yoktur. Yapılan korelasyon analizi sonucu, yöntemlerden elde edilen sıralamaların birbirleri arasındaki ilişkinin yüksek olması, yöntemlerin kullanılabilirliğini göstermesi açısından önemlidir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1195723
https://hdl.handle.net/11499/56111
ISSN: 1303-0094
2149-5459
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (13).pdf500.65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.