Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56140
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.contributor.author | Çetin, Nalan | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-01-08T11:00:36Z | - |
dc.date.available | 2024-01-08T11:00:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56140 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan öğretmenlerin faillik düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde tasarlanmıştır. “Eleman örnekleme” yöntemiyle seçilen 156 katılımcıya ulaşılarak kişisel bilgi formu ve “Öğretmen Failliği Ölçeği” uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin sürekli yaptığı işler ile yeni fikirler denemede faillik düzeylerinin çok yüksek olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, öğretmenlerin dersle ilgili olarak zorluk derecesini değerlendirme ve öğrenme hedefini gerçekleştirmede zorluklarla yüzleşme durumlarındaki faillik düzeylerinin de yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, öğretmenlerin sistemden kaynaklı problemleri bertaraf ederek mesleki gelişimi sürdürme konusundaki faillik düzeylerinin diğer alanlardan daha düşük olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Öğretmenlerin faillik düzeylerine ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim düzeylerine göre benzer olduğu ancak medeni durum, branş ve çalıştıkları kademelere göre ise farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Evli öğretmenlerin faillik algılarının öğretme etkililiği boyutunda daha yüksek olduğu; ortaokul branş öğretmenlerin faillik düzeylerinin diğer öğretmenlerden daha yüksek olduğu; ortaokullarda çalışan öğretmenlerin faillik düzeylerinin ilkokullarda ve liselerde çalışan öğretmenlerden daha yüksek olduğu araştırmanın diğer önemli sonuçlarıdır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | faillik | en_US |
dc.subject | okul | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.subject | kademe | en_US |
dc.title | Farklı kademelerde görev yapan öğretmenlerin faillik düzeyine ilişkin algıları | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | #Pamukkale Üniversitesi# | en_US |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nalan ÇETİN YL Proje.pdf | 1.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
80
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
138
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.