Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Fatma-
dc.contributor.authorÇetin, Nalanen_US
dc.date.accessioned2024-01-08T11:00:36Z-
dc.date.available2024-01-08T11:00:36Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56140-
dc.description.abstractBu araştırmada resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan öğretmenlerin faillik düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde tasarlanmıştır. “Eleman örnekleme” yöntemiyle seçilen 156 katılımcıya ulaşılarak kişisel bilgi formu ve “Öğretmen Failliği Ölçeği” uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin sürekli yaptığı işler ile yeni fikirler denemede faillik düzeylerinin çok yüksek olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, öğretmenlerin dersle ilgili olarak zorluk derecesini değerlendirme ve öğrenme hedefini gerçekleştirmede zorluklarla yüzleşme durumlarındaki faillik düzeylerinin de yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, öğretmenlerin sistemden kaynaklı problemleri bertaraf ederek mesleki gelişimi sürdürme konusundaki faillik düzeylerinin diğer alanlardan daha düşük olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Öğretmenlerin faillik düzeylerine ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim düzeylerine göre benzer olduğu ancak medeni durum, branş ve çalıştıkları kademelere göre ise farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Evli öğretmenlerin faillik algılarının öğretme etkililiği boyutunda daha yüksek olduğu; ortaokul branş öğretmenlerin faillik düzeylerinin diğer öğretmenlerden daha yüksek olduğu; ortaokullarda çalışan öğretmenlerin faillik düzeylerinin ilkokullarda ve liselerde çalışan öğretmenlerden daha yüksek olduğu araştırmanın diğer önemli sonuçlarıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectfailliken_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectkademeen_US
dc.titleFarklı kademelerde görev yapan öğretmenlerin faillik düzeyine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nalan ÇETİN YL Proje.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on May 27, 2024

Download(s)

112
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.