Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56141
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.contributor.authorÇömrü, Nurhan Beloen_US
dc.date.accessioned2024-01-08T11:10:58Z-
dc.date.available2024-01-08T11:10:58Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56141-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeye ilişkin algılarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma nicel araştırma deseniyle yapılmış olup, araştırmanın örneklemini Denizli ilinin Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinin MEB’e bağlı Devlet İlkokulu, Ortaokulu ve Anadolu Liselerinde görev yapan sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri arasından maksimum çeşitlilik örnekleme yönetimine göre seçilen 373 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeye ilişkin algılarını belirlemede Tösten ve Özgan (2014) tarafından geliştirilmiş Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız örneklem T-testi, One Way Anova (Varyans Testi), Tukey Post Hoc testleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının çok yüksek düzeyde çıktığı saptanmıştır. Ayrıca ölçek geneli, özyeterlik, iyimserlik, güven ve psikolojik dayanıklılık alt boyutlarına sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerine göre pozitif psikolojik sermayelerinin daha yüksek çıktığı saptanmıştır. Kıdem değişkenine göre ölçek genelinde 21-30 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin 11-20 yıl kıdeme sahip öğretmenlere göre, özyeterlik alt boyutunda ise 21-30 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin 1-10 yıl ve 11-20 yıl kıdeme sahip öğretmenlere göre pozitif psikolojik sermayelerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Yaş değişkenine göre yapılan analizde ise özyeterlik ve iyimserlik alt boyutlarında 38 ve üstü yaşa sahip öğretmenlerin 33-37 yaşa sahip öğretmenlere göre pozitif psikolojik sermayelerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik durumen_US
dc.subjectpozitif psikolojien_US
dc.subjectpsikolojik sermayeen_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleÖğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeye ilişkin algılarının incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nurhan ÇÖMRÜ YL Proje.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.