Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56150
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin-
dc.contributor.authorYayan, Gülcanen_US
dc.date.accessioned2024-01-12T11:35:28Z-
dc.date.available2024-01-12T11:35:28Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56150-
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin algılarının araştırıldığı bu çalışma nicel ve taramam modelindedir. Kolay ulaşılabilir örneklem ile Denizli Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda çalışan sınıf öğretmenlerinden 279 sınıf öğretmeninden veriler toplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin en yüksek düzey “Mesai ve ders saatlerine titizlikle uyma olurken bunu bilgi birikimini ve mesleki tecrübelerini hiçbir menfaat beklemeksizin paylaşma ve alçak gönüllülük davranışlarını sergilemede yüksek düzeyde şeklinde olduğu görülmüştür. En düşük ortalamanın ise bencil davranışlar sergilemez ve okulun genelini ilgilendiren kararlar alınırken kişilerin çıkarlarını görmezden gelme maddelerine orta düzeyde şeklinde katılım olarak görülmüştür. Diğer maddelere katılımın yüksek düzeyinde olduğu ve öğretmenlerin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına yönelik olarak yüksek düzeyde sergilediklerini düşündükleri tespit edilmiştir. Okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarını sergilemelerine ilişkin öğretmen algılarının alt boyutlara göre en yüksek düzeyin “Mesleki yönetim etiği” boyutunda olduğu ve bunu “Özel yaşama saygı duyma, tarafsız ve güvenilir olma” ve “Demokratik ve güven temelli çalışma ortamı oluşturma” ile “Rol model davranışlar” boyutları izlemiştir. En düşük ortalama “Karar alma sürecinde kamu yararını gözetme” boyutundadır. Genel ortalama ise yüksek düzeyindedir. Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarını sergilemelerine ilişkin algılarının bütün boyutlarda ve genel olarak yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin etik liderlik davranışları alt boyutlarına yönelik algılarının cinsiyet, öğrenim düzeyi ve kariyer durumuna göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ancak yaş, kıdem ve medeni duruma göre ise farklılık gösterdiği saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectokul müdürüen_US
dc.subjectetik liderliken_US
dc.subjectalgıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin ilkokul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına yönelik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülcan YAYAN Projem.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.