Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56163
Title: Sosyal medyada din dili ve gençlerin ahlaki gelişiminde sosyal medyanın önemi
Other Titles: Religious language in social media and the importance of social media in the moral development of youth
Authors: Yıldırım, Mustafa
Advisors: Şenyayla, Gencal
Keywords: Sosyal Medya
Ergenlik
Erinlik
Z Kuşağı
Din
Algı
Social Media
Adolescence
Puberty
Generation Z
Religion
Perception
Abstract: İnternet, günümüz gençlerinin üzerinde en fazla durduğu iletişim araçlarından bir tanesidir. İnternet dediğimizde ise aklımıza ilk gelen şey, gençler üzerinde olumlu veya olumsuz etkisi olabildiğince fazla olan sosyal medya araçlarıdır.Bu çalışmada, sosyal medyanın özellikle gençler arasındaki din algısı ve bu din algısının nasıl şekillendiği üzerinde bir araştırma yapılacaktır. Bizi bu çalışmaya iten etmen; Özellikle Ortaöğretim kurumlarında öğretmen olmamız hasebiyle gençlerin sosyal medyadan, her konuda olduğu gibi, dini anlama ve yorumlama, dine bakış, dini söylemler gibi hassas olan konularda da fazlaca etkilenmeleridir.Özellikle 14-31 yaş aralığındaki gençlerin din algısı tamamen sosyal medya üzerine dayanmaktadır diyebiliriz. Bu çalışmamızda 14-31 yaş arasındaki gençlere çeşitli sorular sorarak bazı anketler yaptık. Bu anketler bizim için oldukça verimli sonuçlar vermiş ve çalışmamıza çok büyük katkılar sunmuştur. Özellikle 2000’li yıllardan sonra doğan gençler kendilerine, Z kuşağı demekte ve kendilerinin farklı olduğu algısını oluşturmaktadırlar. Bizler sahada, bu gençlerin, din algısı ve din üzerindeki söylemsel farklılıklarını ve sosyal medyanın din üzerindeki etkisini incelemeye çalıştık. Çalışmamızda öncelikle sosyal medya ve din algısı üzerine bazı terimlere yer verdik. Anketlerden elde ettiğimiz bulgular, bize çalışmamızda oldukça fazla yol göstermiştir.
The Internet is one of the communication tools that today's young people focus on the most. When we say the internet, the first thing that comes to our mind is social media tools that have as much positive or negative impact on young people.In this study, a research will be conducted on social media's perception of religion, especially among young people, and how this perception of religion is shaped.The factor that pushed us to this work; Especially since we are teachers in secondary education institutions, young people are greatly influenced by social media, as in every subject, on sensitive issues such as understanding and interpreting religion, perspective on religion, and religious discourses. We can say that the perception of religion, especially among young people between the ages of 14-31, is based entirely on social media. In this study, we conducted some surveys by asking various questions to young people between the ages of 14-31. These surveys gave very productive results for us and made great contributions to our work. Especially young people born after the 2000s call themselves Generation Z and create the perception that they are different. In the field, we tried to examine these young people's perception of religion and their discursive differences on religion, and the impact of social media on religion.
URI: https://hdl.handle.net/11499/56163
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa YILDIRIM son düzeltilenn (2).pdfMustafa YILDIRIM515.75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.