Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKökten, Hasret-
dc.date.accessioned2024-01-21T19:52:03Z-
dc.date.available2024-01-21T19:52:03Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1291864-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1210778-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56358-
dc.description.abstractDüşünen ve sorgulayan bireylerin yetiştirildiği toplum ideali her çağ için önemlidir. Bunun gerçekleşmesi için ise her adımda eğitim ve felsefe birlikteliği gerekmektedir. Felsefe eğitim ortamında merak, şüphe, sorgulamanın gelişimi ve bununla ilgili anlamlar üretmede destek sunmaktadır. Eğitim için sorgulama merak gidericidir ve insani değerleri içine alan ilerlemeyi ifade eder. Bireyden başlayarak toplumun sorgulamayı önemseyen bir farkındalığa sahip olması önemlidir. Felsefi sorgulama farklı bakış açılarının ortaya konmasını, gelişmesini bireylerin ve toplumun düşünme yetilerinin ilerleyişini ve dünya hakkında akıl yürütme yollarını geliştirir. Bu ise hem birey hem de toplum için gereklidir. Çünkü bireyden başlayan ve tüm toplumun bilinçlenmesini destekleyen bir eğitim anlayışı insanlık için daha değerlidir. Çalışma öncelikli olarak eğitim ve felsefe ilişkisinden hareket ederek düşünme, anlam üretme, sorma, sorgulama, sorgulama topluluğu ve felsefi sorgulama kavramlarına odaklanmaktadır. Bununla beraber sözü edilen bu kavramların felsefe tarihindeki anlamlarına yönelik bir analiz yapma amacı da vardır. Sonrasında ise bireylerin ve toplumun sorgulama ve felsefi sorgulama becerilerinin gelişimine yönelik değerli bir örneği temsil eden Çocuklar İçin Felsefe(P4C) yaklaşımı üzerinde durulacaktır. “Nedir” ve “Neden?” sorusu üzerinden felsefi sorgulamanın önemine yönelik tespitler yapılacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEğitimde Felsefi Sorgulama ve Çocuklar İçin Felsefe(P4C)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.20981/kaygi.1291864-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1210778en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-22T111450.079.pdf393.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

4
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.