Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56367
Title: | Mimarlık Eğitiminde Yapı: “Yapı Teknolojisi ve Bilimi I” Dersinin Analizi | Authors: | Özen, Gülçin Pekdoğan, Tuğçe |
Abstract: | Türkiye’de mimarlık eğitimi, teorik, uygulamalı ve seçmeli dersler olmak üzere üç ana gruptan oluşmaktadır. Mimari tasarım dersleri mimarlık programında önemli yer teşkil ederken, ikinci grupta tasarım derslerini destekleyen yapı dersleri yer almaktadır. Yapı dersleri, öğrencinin yapı, yapım sistemleri, yapı bileşenleri ve yapı elemanlarını öğrenebildiği bir eğitim sürecini içermektedir. Bu eğitim süreci, her öğrencinin eğitmenler tarafından verilen totaliter bilgi aktarımı ile iki ve üç boyutlu uygulamaları ürettiği kapsamlı bir uygulamalı derstir. Bir yapı dersinin çıktısı, ders kapsamındaki süreklilik ve verilen uygulamaların ısrarlı tekrarı ile bina yapım bilgisinin öğrenilmesidir. Bu çalışma, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Bölümü’nde 1. Sınıf düzeyinde verilmekte olan Yapı Teknolojisi ve Bilimi I dersinin sürecini inceleyerek 2021 yılındaki öğrenci verileri üzerinden çizim ve maket performansını mimari yapı eğitimi bağlamında incelemeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin aldıkları notlar istatiksel olarak incelenmiş olup, bu sürecin belirlenen kriterler bazında değerlendirmesi yapılmıştır. | URI: | https://doi.org/10.35193/bseufbd.1249502 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1210368 https://hdl.handle.net/11499/56367 |
ISSN: | 2458-7575 |
Appears in Collections: | Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.35193-bseufbd.1249502-2945852.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
44
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.