Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56382
Title: Okul öncesi öğretmenlerinin grup içi bağlılığa ilişkin görüşleri (Denizli Pamukkale ilçe örneği)
Authors: Sürek, Demet
Advisors: Tanrıöğen, Abdurrahman
Keywords: Grup içi bağlılık
öğretmen
okulöncesi
normatif
sosyal
Abstract: Bu çalışma okulöncesi öğretmenlerinin grup içi bağlılığa ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel ve fenomenoloji deseninde yapılmıştır. 16 gönüllü öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme yapılmıştır. Veriler içerik analiz ile analiz edilmiştir. Çalışmada öğretmenlerin duygusal bağlılıklarına ilişkin olarak öğretmenlerin okuldaki duygusal bağlılığa ilişkin öğretmen görüşleri genel olarak çok iyi şeklinde belirtilmiştir. Bunu sınırlı düzeyde olarak bildirenler de bulunmaktadır. Öğretmenlerin okuldaki duygusal bağlılığa geliştirmek için yapılacak çalışmaların başında ortak paydayı arttırma ileri sürülürken objektif olma ve doğru iletişim şeklinde görüşler ileri sürülmüştür. Öğretmenlerin okuldaki sosyal birlikteliğe büyük kısmının güvendiği görülürken kısmen güvenenler de bulunmaktadır. Okulda dışındaki samimiyete ilişkin öğretmenlerin büyük kısmı çoğunun samimiyetlerini sürdürdüğü şeklinde iken bazılarının bunu sürdürdüğünü bildirenler de olmuştur. Öğretmenlerin normatif bağlılıkları ile ilgili okulda olumsuz durumda sorumluluğu paylaşmaya yönelik olarak çoğu paylaşılmadığı yönünde görüş bildirirken bir kısmı paylaşıldığı, duruma bağlı olduğu ve kısmen paylaşıldığı yönünde görüş bildirmiştir. Okulda sorunlarda yardımlaşmaya ilişkin öğretmenlerin büyük kısmı yardımlaşıldığını bildirirken yardımlaşılmadığı ve duruma göre değiştiği şeklinde görüşlerde ileri sürülmüştür. Okulun amaçlarını gerçekleştirmede kenetlenme konusunda öğretmenlerin büyük kısmı kenetlenilerek okulun amaçlarını gerçekleştirmeye çalışıldığını ifade etmişlerdir. Okulda değer, beklenti ve normlara uygun davranmaya ilişkin öğretmenlerin tamamına yakını uygun davranışlar sergilendiğini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin geneli okulun bürokratik yapısını demokratik olarak nitelerken geriye kalanları da destekleyici olarak nitelemektedir. Öğretmenlerin bilişsel bağlılık hakkındaki görüşleri okulda verilen sorumlulukları çoğu yeterli görürken bir kısmı ise çok fazla olarak görmektedir. Öğretmenlerin tamamının okuldaki akademik başarıya önem verildiğini belirtmektedir. Öğretmenlerin mesleki gelişimleri için fırsat sağlanmasıyla ilgili olarak büyük kısmı yeterli desteğin sağlandığını belirtmektedir. Öğretmenlerin büyük kısmının okul başarılarında tutarlı olduklarını belirttikleri görülmüştür. Öğretmenlerin büyük kısmı genellikle okuldaki öğrencilerle ilgili fikir alışverişlerinin yapıldığını belirtmiştir. Bunun yanında ihtiyaç halinde de öğrencilerle ilgili görüşmelerin yapıldığı görülmektedir. Öğretmenlerin süreklilik bağlılığı hakkındaki görüşleri okuldaki iyi arkadaşlık ilişkilerinin oldukça fazla olduğu yönünde görüşler ön plana çıkmıştır. Öğretmenlerin okul dışında ailecek bazılarını görüştükleri görülmüştür. Öğretmenlerin her zaman ve kişiye göre değişen şekillerde okuldaki meslektaşların özel günlerinde birbirlerinin yanlarında oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin okulöncesi eğitimlerinde mola olmadığını buna rağmen ara sıra ve fırsat buldukça birlikte olduklarını belirttikleri görülmüştür. Öğretmenlerin okuldaki meslektaşlarla tatillerde de büyük ölçüde iletişimleri sürdürdüklerini belirttikleri görülürken bazılarıyla iletişimini sürdürdüğünü bildiren öğretmenler de bulunmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/56382
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demet SÜREK .pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on May 27, 2024

Download(s)

102
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.