Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56424
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çelik, Kazım | - |
dc.contributor.author | Karasümen, Saime | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-01-24T11:00:59Z | - |
dc.date.available | 2024-01-24T11:00:59Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56424 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğretmenlerin eşitlik algıları ile öğretmenlik mesleğine bağlılıkları arasındaki ilişki araştırılmıştır.İlişkisel araştırma modeli ve nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, Denizli il merkezindeki görev yapan Seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 200 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, “Öğretmenlik Mesleğine Bağlılık Ölçeği” ile “Öğretmen Eşitlik Algısı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğretmenlerin okulların yönetimi ile ilgili eşitlik algıları orta düzeydedir. Öğretmenlik mesleğine bağlılık ölçeğine göre öğretmenlerin mesleklerine bağlılıkları yüksektir. Öğretmenlerin eşitlik algıları ile ilgili cinsiyet, yaş, mezuniyetleri, sendika üyelikleri ve medeni durumlarına göre fark görülmezken öğretmenlik mesleğine bağlılıkta kadın öğretmenlerin bağlılık düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğretmenlerin mesleklerine bağlılık düzeyleri ile ilgili mezuniyetlerine ve branşlarına göre anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Ancak mesleki bağlılık ölçeğinin mesleki değer alt boyutunda mesleki eğitim öğretmenlerinin, ortaöğretim öğretmenlerine ve temel eğitim öğretmenlerine göre daha yüksekken; yine aynı boyutta lisans mezunu öğretmenlerin lisansüstü mezunu öğretmenlere göre yüksektir. Öğretmenlik mesleğine bağlılık ölçeği genel ortalama puanlarda görev kademelerine göre anlamlı bir fark görülmemiştir. Mesleki bağlılık ölçeğinin mesleki değer ve mesleki çaba alt boyutunda lise öğretmenlerinin düzeylerinin ortaokul öğretmenlerine göre daha yüksektir.Elde edilen bu ilişkilere göre araştırmaya katılan öğretmenlerin okullarındaki uygulamalarda gördükleri eşitlik algıları ile öğretmenlik mesleğine bağlılık düzeyleri arasında çok zayıf bir ilişki bulunduğunu söyleyebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.subject | Eğitimde Eşitlik | en_US |
dc.subject | Meslek | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik Mesleği | en_US |
dc.subject | Mesleki Bağlılık | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin eşitlik algısı ile öğretmenlik mesleğine bağlılıkları arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | #Pamukkale Üniversitesi# | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Saime KARASÜMEN.pdf | 1.52 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
330
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
398
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.