Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56425
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorÇalışkan, Ayşeen_US
dc.date.accessioned2024-01-24T11:28:58Z-
dc.date.available2024-01-24T11:28:58Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56425-
dc.description.abstractBu çalışma öğretmenlerin Statü Kaygıları ile İş Memnuniyeti arasındaki ilişkiyi araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Denizli ilinde resmi okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. İlişkisel tarama modelinde yapılan bu araştırmada rastgele örneklem ile 181’i kadın ve 91’si erkek olmak üzere toplam 272 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Analizlerde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin meslekleriyle ilgili statü kaygıları “Orta” düzeyde ölçülürken iş memnuniyetine ilişkin algılarının ise “Yüksek” düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin statü kaygıları algıları ile iş memnuniyeti algılarının çalıştığı kademe ve branşa göre farklılık göstermediği görülürken cinsiyet, yaş ve mesleki kıdeme göre ise anlamlı farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin statü kaygı algılarının yaşa göre 44 yaş ve üstündeki öğretmenlerin düzeylerinin daha alt yaş gruplarındaki öğretmenlere göre anlamlı bir fark ile daha düşük olduğu görülmüştür. İş memnuniyeti ile ilgili sonuçlara bakıldığında ise 44 yaş ve üstü gruptaki öğretmenlerin iş memnuniyeti düzeylerinin 24-35 yaş grubundaki öğretmenlere göre anlamlı bir fark ile daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Mesleki kıdeme göre 19 yıl ve üstü görev süresine sahip öğretmenlerin statü kaygılarının mesleki kıdemi daha düşük olan öğretmenlere göre anlamlı bir fark ile daha düşük olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin iş memnuniyetine ilişkin görüşlerinde ise mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir fark belirlenmemiştir.Elde edilen verilere göre öğretmenlerin statü kaygıları ile iş memnuniyeti düzeyleri arasında negatif yönde zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmenlerin statü kaygısı ile iş memnuniyetlerinin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapılması önerilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectstatüen_US
dc.subjectkaygıen_US
dc.subjectiş memnuniyetien_US
dc.subjectalgıen_US
dc.subjectiş doyumuen_US
dc.titleÖğretmenlerin statü kaygıları ile iş memnuniyeti arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşe ÇALIŞKAN.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

196
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

214
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.