Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorDemirten, Erdoğanen_US
dc.date.accessioned2024-01-25T08:36:11Z-
dc.date.available2024-01-25T08:36:11Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56428-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin okul şeffaflık düzeyleri ile örgütsel sessizlik düzeyleri ilişkisi araştırılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde ve nicel olarak yapılmıştır. Araştırmada Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda görev yapan öğretmenlerden seçkisiz örneklem yöntemiyle 201 gönüllü öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Veri toplamda kişisel bilgi formu, okul şeffaflık ölçeği ve örgütsel sessizlik ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin güvenirliği yüksek çıkmış ve verilerin normal dağılım gösterdiği görülmüştür. Analizlerde SPSS istatistik programı kullanılmış, analizlerde ortalama, standart sapma, yüzde, frekans, t testi, ANOVA ve TUKEY analizleri yapılmıştır. Öğretmenlerin okul şeffaflık düzeyleri bilgi akışı ve kararlara katılım boyutlarında yüksek iken hesap verebilirlik boyutunda orta düzeyde ve genel okul şeffaflık düzeyi yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları yöneticiler boyutunda yüksek düzeyde iken duygu, izolasyon ve okul ortamı ve sessizliğin kaynağı boyutlarında orta düzeyde ve genel örgütsel sessizlik düzeylerinde orta düzeydedir. Öğretmenlerin okul şeffaflık düzeyleri ve örgütsel sessizlik algılarının öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, çalıştıkları kademe, medeni durum ve kariyer düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Okul şeffaflık düzeyi ile öğretmenlerin sessizlik algıları arasındaki ilişki düzeyi anlamlı, ters yönlü ve orta düzeydedir. Buna göre öğretmenlerin okul şeffaflık düzeyleri arttıkça örgütsel sessizlik düzeyleri düşmektedir. Öğretmenlerin okul şeffaflık düzeyleri ve bütün alt boyutları ile örgütsel sessizlik düzeyleri ve bütün alt boyutları arasındaki ilişki düzeyinin anlamlı, ters yönlü ve orta düzeyli olması okul şeffaflığı ile örgütsel sessizliğin ilişkisinin istikrarlı biçimde ters yönlü olduğunu ortaya koymaktadır. Öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin düşürülmesine ve okul şeffaflık düzeylerinin arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılması önerilmiştir.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSessizlik-
dc.subjectşeffaflık-
dc.subjectöğretmen-
dc.subjectyönetici-
dc.subjectokul-
dc.subjecteğitim-
dc.titleOkul şeffaflık düzeyi İle öğretmenlerin sessizlik algıları arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erdoğan DEMİRTEN YL Projesi.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

178
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.