Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56473
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.contributor.author | Bakalhan, Hakkı | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-01-29T08:45:56Z | - |
dc.date.available | 2024-01-29T08:45:56Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56473 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada öğretmenlerin okul yöneticilerinin dijital liderlik düzeylerine ilişkin algıları ile iş performansı algıları arasındaki ilişkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Denizli İli Pamukkale ilçesindeki resmi okullarda çalışan 363 öğretmene eleman örnekleme yöntemiyle ulaşılarak veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Büyükbeşe, Dikbaş, Klein, Batuk Ünlü’nün (2022) geliştirdiği “Dijital Liderlik Ölçeği” ve Limon ve Sezgin-Nartgün’ün (2020) geliştirdiği “Öğretmen İş Performansı Ölçeği” kullanılmıştır ve analizlerde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin okul yöneticilerinin dijital liderlik düzeylerine ilişkin algılarının yüksek ve iş performansına ilişkin algılarının çok yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin dijital liderlik düzeylerine yönelik öğretmen algıları, yaşlarına, eğitim düzeylerine ve branşlarına göre farklılık göstermez iken cinsiyet, kariyer düzeyi ve medeni durum değişkenlerine göre farklılıkların olduğu görülmüştür. Bunun yanında, performanslarına yönelik öğretmenlerin algılarının kariyer düzeyi ve medeni duruma göre benzerlik gösterirken, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve branşlarına göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, öğretmenlerin okul müdürlerinin dijital liderlik düzeylerine ilişkin algıları ile iş performanslarına ilişkin algıları arasında anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | iş performansı | en_US |
dc.subject | dijital | en_US |
dc.subject | liderlik | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin dijital liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin performansları arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | #Pamukkale Üniversitesi# | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hakkı BAKALHAN.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
366
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
374
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.