Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56484
Title: | Müzik eğitimi ana bilim dalı şan öğrencilerinin şan performanslarına yönelik öz yeterlilik algıları ile performans kaygıları arasındaki ilişki | Other Titles: | The relationship between self-efficacy perceptions and performance anxiety of music education department voice students | Authors: | Bıyık, Seli̇nay | Advisors: | Sariçi̇ftçi̇, Aykut Önder | Keywords: | Müzik Music |
Publisher: | Pamukkale University | Abstract: | Bu çalışmanın amacı müzik eğitimi ana bilim dalı şan öğrencilerinin performans kaygı düzeyleri ve öz yeterlilik algı düzeylerini saptamak, arasındaki ilişkiyi ele almak için yapılmıştır. Bu amaçla öğretmen adaylarına Kenny Performans Kaygı Envanteri ve Cansu Koçer'in geliştirdiği Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği uygulanmıştır. Betimsel çerçevede gerçekleştirilen bu araştırmada müzik öğretmeni adayı olan müzik eğitimi ana bilim dalı şan öğrencilerinin, şan performans kaygılarının öz yeterlilik algıları ile performans kaygıları arasındaki ilişkiyi belirlemek için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Adım Üniversiteleri'nin Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalları bireysel çalgısı şan olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan toplam öğrenci sayısı 40'tır. Araştırmacı, şan öğrencilerine uygulanacak anket formunu Covid-19 döneminde kullanılmaya başlanan internet üzerinden (çevrimiçi) yapılan anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında cinsiyet ve sınıf değişkinine bağlı olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bunun yanı sıra mezun olunan lise türü değişkeni ile öz yeterlilik algı düzeyi arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkılarak önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study was to determine the performance anxiety levels and self-efficacy perception levels of the music education department students and to address the relationship between them. For this purpose, Kenny Performance Anxiety Inventory and Individual Voice Education Lesson Self-Efficacy Scale developed by Cansu Koçer were applied to teacher candidates. In this study, which was carried out in a descriptive framework, a relational survey model was used to determine the relationship between the self-efficacy perceptions of singing performance anxiety and performance anxiety of music education department singing students who are music teacher candidates. The universe of the research consists of students whose individual instrument is singing in Music Education Departments of Education Faculties of Adim Universities. The total number of students participating in the research is 40. The researcher used the questionnaire technique to be applied to the singing students over the internet (online), which was started to be used in the Covid-19 period. Considering the results of the research, no significant difference was observed depending on the gender and class variance. In addition, there was a significant difference between the graduated high school type variable and the self-efficacy perception level. Based on these results, recommendations were made. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTHlIYKZYJPOy8TkR0SojVeZnZ9lzF3QK19eDHpR4SsxT https://hdl.handle.net/11499/56484 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.