Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyüzlüer, Fatimaen_US
dc.contributor.authorDeveci̇, Di̇lan Li̇a-
dc.date.accessioned2024-01-30T10:25:40Z-
dc.date.available2024-01-30T10:25:40Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTGf9f5PHm15Sd4-sSiUAcJmSPssrhPMhsXlRGCtj9apL-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56485-
dc.description.abstractOkul öncesi dönemde öğrenme deneyimleri, çocukların gelişim hızı yüksek olduğu için oldukça önemlidir. Öz düzenleme becerileri için de geçerli olan bu durum, çocuklarda öz düzenleme becerisini geliştirecek oyun, dans, müzik gibi uygulamaları gündeme getirmektedir. Bu çalışmanın amacı oyun, dans, müzik uygulamalarının 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerilerine etkisini incelemektedir. Yapılan araştırmaya Denizli ilinden 21 çocuk katılmıştır. Ulaşılan sonuçlar oyun, dans, müzik uygulamalarının öz düzenleme becerilerini pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Okul öncesi eğitimde oyun, dans, müzik uygulamaları etkili kullanıldıkça öz düzenleme becerilerinin de artacağı yönünde sonuçlar elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları 21 öğrencinin verdiği yanıtlarla sınırlıdır.en_US
dc.description.abstractLearning experiences in the preschool period are very important as the developmental speed of children is high. This situation, which is also valid for self-regulation skills, brings up practices such as games, dance and music that will improve children's self-regulation skills. The aim of this study is to examine the effects of games, dance and music practices on self-regulation skills in 60-72 months old children. 21 children from Denizli province participated in the research. The results show that games, dance and music practices affect self-regulation skills positively. Results have been obtained that self-regulation skills will increase as games, dance and music applications are used effectively in pre-school education. The results of the study are limited to the answers given by 21 students.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOyun dans müzik uygulamalarının 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of game dance music practices on the self-regulation skills of 60-72 months childrenen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid810677en_US
dc.institutionauthorDeveci̇, Di̇lan Li̇a-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.