Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56486
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYağci, Ufuken_US
dc.contributor.authorKina, Zafer-
dc.date.accessioned2024-01-30T10:25:40Z-
dc.date.available2024-01-30T10:25:40Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR4tBmLn42vNw_SnWcdm15xUADOjP4oc0FfXQDN-mzq-r-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56486-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin, örgün eğitim süreci içerisinde, müzik dersine yönelik geliştirdikleri tutumlar ile bu tutumları etkileyen çeşitli değişkenler hakkında elde edilen verileri yorumlayarak, müzik dersinin işleyiş sürecinin gelişmesine katkı sağlamaktır. Araştırmada lise öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları incelenmiş, bu tutumların öğrencilerin demografik özellikleri, okul içi, okul dışı müzikal yaşantıları açısından farklılaşıp farklılaşmadığı karşılaştırılıp yorumlanmıştır. Nicel nitelikte ve tarama modeline uygun olarak tasarlanan araştırmada, çalışma grubunu Bilecik ili, Bozüyük ilçesinde bulunan üç ortaoğretim okulundan 686 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aşamasında, "Ortaöğretim Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ile araştırmacı tarafından uzman görüşüne başvurularak geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Veriler çözümlenirken t-testi, ANOVA ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarının genel anlamda düşük sayılabilecek seviyede olduğu anlaşılmıştır. Tutum puanları yaş, sınıf, cinsiyet, okul ve ailenin gelir düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırıldığında anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Bununla birlikte ailede müzik ile ilgilenen birey olma durumu, ortaokul kademesinde müzik öğretmeni olma durumu, okullarında müzik dersliği olma durumu, okul çalgıları dışında bir enstrüman çalıyor olma durumu, okul içi ve okul dışında bir müzik etkinliğinde yer alma durumu, amatör bir müzik grubuna dahil olma durumu değişkenleri açısından tutum puan düzeylerinde yine anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Ebeveynlerin eğitim durumuna göre ise tutum düzeylerinde kayda değer bir farklılığa rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to contribute to the development of the functioning process of the music course by interpreting the data obtained about the attitudes developed by high school students towards the music lesson during the formal education process and the various variables affecting these attitudes. In the study, the attitudes of high school students towards music lessons were examined, and it was compared and interpreted whether these attitudes differed in terms of students' demographic characteristics, in-school and out-of-school musical lives. In the research, which is designed in accordance with the quantitative nature and screening model, the study group consists of 686 students from three secondary schools in Bozüyük district of Bilecik province. In the data collection phase, the "Attitude Scale Towards the Secondary School Music Lesson" and the "Personal Information Form" developed by the researcher by applying the expert opinion were used. T-test, ANOVA and Kruskal-Wallis H test were used to analyze the data. As a result of the research, it was understood that the attitudes of the students towards the music lesson were generally at a low level. When attitude scores were compared according to age, class, gender, school and family income level variables, significant differences were found. However, it was seen that there were significant differences in attitude score levels in terms of the status of being an individual interested in music in the family, being a music teacher at the secondary school level, having a music classroom in their school, playing an instrument other than school instruments, taking part in a musical activity inside and outside the school, and being included in an amateur music group. According to the educational status of the parents, there was no significant difference in their attitude levels.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Müziken_US
dc.titleLise öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of high school students' attitudes towards music lesson in terms of various variablesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid794969en_US
dc.institutionauthorKina, Zafer-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.