Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCanavcı, Halil-
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.date.accessioned2024-01-30T14:31:16Z-
dc.date.available2024-01-30T14:31:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12984/egeefd.1311078-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1212326-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56563-
dc.description.abstractBu araştırmada 2013 ve 2018 matematik öğretim programları kapsamında kullanılan Millî Eğitim Bakanlığı onaylı iki farklı 8. sınıf matematik ders kitabının geometri ve ölçme öğrenme alanlarında yer alan örneklerde Zihnin Geometrik Alışkanlıkları (ZGA) kullanımı bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. 2013 öğretim programı kapsamında 2016-2017 eğitim öğretim yılında kullanılan, 2018 öğretim programı kapsamında ise 2022-2023 eğitim öğretim yılında kullanılan bir 8. sınıf matematik ders kitabı seçilerek incelenmiştir. Doküman incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada ders kitaplarının geometri ve ölçme öğrenme alanında yer alan toplam 185 örnek zihnin geometrik alışkanlıkları alt bileşenlerine (ilişkilendirme, geometrik fikirleri genelleme, değişmezleri araştırma, keşfetme ve yansıtma dengesi kurma) göre sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda iki farklı öğretim programı kapsamında kullanılan ders kitabındaki örneklerde en çok ilişkilendirme, en az geometrik fikirleri genelleme alışkanlığının kullanıldığı görülmüştür. Ders kitaplarının üçgenler, eşlik ve benzerlik, geometrik cisimler alt öğrenme alanlarındaki örneklerde ZGA kullanımı benzer dağılım gösterirken dönüşüm geometrisi alt öğrenme alanındaki dağılımın farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Birden fazla ZGA gözlenen ve ZGA gözlenmeyen örneklerin oranı da farklı bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title8. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Zihnin Geometrik Alışkanlıklarına Göre Karşılaştırmalı Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage314en_US
dc.identifier.endpage331en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.12984/egeefd.1311078-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1212326en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-19T155456.950.pdf539.74 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.