Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56563
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Canavcı, Halil | - |
dc.contributor.author | Çontay, Emine Gaye | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-30T14:31:16Z | - |
dc.date.available | 2024-01-30T14:31:16Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.12984/egeefd.1311078 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1212326 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56563 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 2013 ve 2018 matematik öğretim programları kapsamında kullanılan Millî Eğitim Bakanlığı onaylı iki farklı 8. sınıf matematik ders kitabının geometri ve ölçme öğrenme alanlarında yer alan örneklerde Zihnin Geometrik Alışkanlıkları (ZGA) kullanımı bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. 2013 öğretim programı kapsamında 2016-2017 eğitim öğretim yılında kullanılan, 2018 öğretim programı kapsamında ise 2022-2023 eğitim öğretim yılında kullanılan bir 8. sınıf matematik ders kitabı seçilerek incelenmiştir. Doküman incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada ders kitaplarının geometri ve ölçme öğrenme alanında yer alan toplam 185 örnek zihnin geometrik alışkanlıkları alt bileşenlerine (ilişkilendirme, geometrik fikirleri genelleme, değişmezleri araştırma, keşfetme ve yansıtma dengesi kurma) göre sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda iki farklı öğretim programı kapsamında kullanılan ders kitabındaki örneklerde en çok ilişkilendirme, en az geometrik fikirleri genelleme alışkanlığının kullanıldığı görülmüştür. Ders kitaplarının üçgenler, eşlik ve benzerlik, geometrik cisimler alt öğrenme alanlarındaki örneklerde ZGA kullanımı benzer dağılım gösterirken dönüşüm geometrisi alt öğrenme alanındaki dağılımın farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Birden fazla ZGA gözlenen ve ZGA gözlenmeyen örneklerin oranı da farklı bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | 8. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Zihnin Geometrik Alışkanlıklarına Göre Karşılaştırmalı Analizi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 314 | en_US |
dc.identifier.endpage | 331 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.12984/egeefd.1311078 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1212326 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-04-19T155456.950.pdf | 539.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
66
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.