Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56577
Title: | Ders denetimlerinin sınıf yönetimine katkılarına ilişkin öğretmen görüşleri | Authors: | Toprak, Haslet | Advisors: | Çobanoğlu, Fatma | Keywords: | Sınıf yönetimi ders denetimi öğretmen okul müdürü |
Abstract: | Ders denetimlerinin sınıf yönetimine katkılarına ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırıldığı bu çalışma bir durum çalışması olarak yürütülmüştür. Veriler, farklı kademelerde görevli öğretmenlerden maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemiyle toplanmıştır. Veri toplamada araştırmacı tarafından geliştirilen uzman akademisyen ve dil anlatım uzmanlarının onay ve düzeltmesi ile son şekli verilen görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin ders denetiminin fiziksel çevre yönetimine katkılarına ilişkin görüşlerinin “olumlu” ve “katkısı olmaz” şeklinde ikiye ayrıldığı görülmüştür. Ders denetiminin öğretimin yönetimine katkılarına ilişkin öğretmenlerin tamamının görüşü olumlu ve geliştirici katkı sağlayacağı yönündedir. Ders denetiminin öğretimin yönetiminde öğretmeni olumlu etkileyeceği, daha sistemli olmaya yönelteceği, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini daha etkin kullanmaya teşvik edeceği, kendilerini geliştirmeye yönelteceği, planlı, daha organize ve gelişime açık hale getireceği ileri sürülmüştür. Öğretmenlerin ders denetiminin zaman yönetimine katkılarına ilişkin görüşlerinin zaman yönetimi becerisini arttırdığı ve zaman yönetiminde plan becerisini arttırdığı şeklindedir. Öğretmenlerin ders denetiminin ilişkilerin yönetimine katkılarına ilişkin görüşlerinin iyi denetimin ilişkileri olumlu etkilediği, kötü denetimin ilişkileri olumsuz etkilediği ve denetime göre değişeceği şeklinde üç farklı görüş ön plana çıkmıştır. En fazla dile getirilen ve ön plana çıkan görüş iyi denetimin ilişkileri olumlu etkilediği görüşü olmuştur. Ders denetiminin davranış yönetimine katkılarına ilişkin en fazla dile getirilen görüş olumlu davranış kazandırdığı yönündedir. Bunu katkı sağladığı ve geliştirdiği görüşü izlerken olumlu davranışların gelişmesine olumsuz davranışların sönmesine neden olduğu ön plana çıkmıştır. Ders denetimlerinin sınıf yönetimi becerileri olumlu etkilediğinden dolayı bu konuda yeterli beceriye sahip kişiler tarafından yapıcı ve geliştirici biçimde yapılması önerilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/56577 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Haslet TOPRAK.pdf | 1.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
166
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
104
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.