Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56578
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorAydoğandemir, Burcuen_US
dc.date.accessioned2024-02-02T12:12:18Z-
dc.date.available2024-02-02T12:12:18Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56578-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin teknoloji kullanımındaki temel becerileri ile teknostres düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modeli, bu çalışmanın temel analitik çerçevesini oluşturmuştur. Çalışma kapsamında, Denizli ilinin Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerindeki resmi okullarda görev yapan 145 öğretmenden görüş alınmıştır. “Öğretmenlerin teknoloji kullanımındaki temel teknolojik yeterliliklerini ölçen "Temel Teknolojik Yeterlilik Ölçeği" ve öğretmenlerin teknostres düzeylerini belirlemek için kullanılan "Teknostres Düzeyi Belirleme Ölçeği" ile elde edilen veriler, normal dağılım gösterdiği için parametrik testler kullanılmıştır. Her iki ölçeğin genel ortalama puanları ve alt boyutlarına ait ortalama puanlara bakıldığında kadın öğretmenlerde teknostres düzeyinin daha yüksek olduğu, teknolojik yeterlikler bakımından ise erkek öğretmenlerin düzeyinin daha yüksek olduğu göze çarpmaktadır. Teknostres ölçeğinin teknik konu odaklı alt boyutunda mesleki kıdemi 1-20 yıl olan öğretmenlerin düzeylerinin mesleki kıdemi 21 yıl ve üstü olan öğretmenlere göre anlamlı bir fark ile daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin teknostres seviyesi genel ortalama puanları ile teknolojik yeterlilikler genel ortalama puanları arasında negatif yönde orta düzeyde bir ilişki bulunduğu görülmüştür. Öğretmenlerin teknolojik yeterlikleri genel ortalamaları ile kişisel kaynaklı stres durumları arasında negatif yönde yüksek düzeyde bir ilişki bulunduğu görülmüştür. Öğretmenlerin teknolojik yeterlik düzeyleri ile teknostres ölçeğinin alt boyutları arasındaki ilişkilere bakıldığında en güçlü ilişkinin kişisel kaynaklı stres konusu ile ilgili olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin teknolojik yeterlik düzeylerini arttırmalarına yönelik çalışmalar yapılması önerilmiştir.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTeknolojik Yeterlilik-
dc.subjectTeknostres-
dc.titleÖğretmenlerin teknoloji kullanımında temel yeterlilikleri ile öğretmenlerin teknostres düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BURCU AYDOĞANDEMİR.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

284
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

232
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.