Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56581
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Fatma-
dc.contributor.authorÖzhan, Sevdaen_US
dc.date.accessioned2024-02-05T12:44:55Z-
dc.date.available2024-02-05T12:44:55Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56581-
dc.description.abstractBu araştırmada, farklı düzeylerdeki okullarda karşılaşılan istenmeyen davranışların yönetiminde okul yönetiminin rolü incelenmiştir. Araştırma verileri, Denizli ili ve Merkezefendi, Pamukkale ve Çardak ilçelerindeki farklı düzeylerdeki okullarda görevli 10 okul yöneticisi ve 10 öğretmenle yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Araştırma nitel araştırma tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada, araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan açık uçlu soruların bulunduğu görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, en fazla görülen istenmeyen davranışların kurallara uymama, akran zorbalığı, küfür ve kavga olduğu ortaya çıkmıştır. İstenmeyen davranışların oluşumunda en büyük etkenin aile tutumu ve sosyal medya olduğu belirtilmiştir. İstenmeyen davranışların sınıf ve okul ortamını nasıl etkilediği ile ilgili öğretmen ve yönetici görüşleri değerlendirildiğinde, en fazla dersin düzeninin bozulduğu ve öğretmenin motivasyonunun düştüğü sonucuna varılmıştır. Yöneticilere göre ise istenmeyen davranışlardan en çok okulun imaj ve olanakları etkilenmektedir. İstenmeyen davranışların yönetiminde okul yönetiminin en önemli rolü olarak, öğrencileri önleme ve müdahale amaçlı, sosyal ve sportif faaliyetlere yönlendirecek ortam oluşturma ve gerekli materyalleri sağlama, aile ile iletişim kanalları oluşturma, okulda velilere yönelik çocuk yetiştirme eğitimleri verme, öğretmen ve öğrencilerin rehberlik servisini daha aktif kullanacakları planlamalar yapma, disiplin ile ilgili koyulan kuralları net olarak ifade etme ve uygulama, öğretmeni sınıf yönetimi ve veli ile olan ilişkilerde destekleme önerileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca okul yönetiminin de bir üst yönetimden beklentisinin, istenmeyen davranışların yönetiminde öğrencilere yönetmelikler çerçevesince uygulanan yaptırımlarda, kuralların uygulanması konusunda kararlı bir şekilde okul yönetimine destek vermesi ve okul mevcutlarının bina kapasitesine uygun olarak düzenlenmesini sağlaması olarak belirtilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstenmeyen davranışen_US
dc.subjectokul yönetimien_US
dc.subjectdisiplinen_US
dc.subjectsınıf yönetimien_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleİstenmeyen davranışların yönetiminde okul yönetiminin rolüen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SEVDA ÖZHAN.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

244
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

666
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.