Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇi̇vi̇tçi̇, Nazmi̇yeen_US
dc.contributor.authorBural, Nurdan-
dc.date.accessioned2024-02-13T19:26:58Z-
dc.date.available2024-02-13T19:26:58Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUW1WodS1JLsFgUJ_EldXY7e4akZhTfEhRfcaWHye-ngk-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56637-
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinde psikolojik yardımalma nedeniyle kendini damgalama (PYANKD) ile psikolojik yardım alma nedeniyle sosyal damgalanma (PYANSD) arasındaki ilişkide psikolojik farkındalığın aracı rolü, psikolojik farkındalık ile psikolojik yardım alma nedeniyle kendini damgalama arasındaki ilişkide öz-duyarlığın düzenleyici rolü ve sosyal damgalanmanın psikolojik farkındalık aracılığıyla kendini damgalama üzerindeki dolaylı etkisinde öz-duyarlığın düzenleyici rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Pamukkale Üniversitesi'nde öğrenim gören 287 (226 kadın, 61 erkek) lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılar kolaydan örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma verileri PYANKD Ölçeği, PYANSD Ölçeği, Dengeli Psikolojik Düşünce İndeksi, Öz-duyarlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde Hayes (2018) tarafından SPSS için geliştirilen PROCESS macro kullanılarak bootsrap tekniğini esas alan regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kendini damgalama ile sosyal damgalanma arasında psikojik farkındalığın aracı rolü bulunmaktadır. Ayrıca psikolojik yardım alma nedeniyle kendini damgalama ile psikolojik farkındalık arasında öz-duyarlığın düzenleyici rolü olduğu saptanmıştır. Ancak sosyal damgalanmanın psikolojik farkındalık aracılığıyla kendini damgalama üzerindeki dolaylı etkisinde öz-duyarlığın düzenleyici rolüne rastlanmamıştır. Bulgular ilgili alanyazın ve kuramsal çerçeve ışığında tartışılmış, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the mediating role of psychological mindedness self-stigma of seeking psychological help and public-stigma of seeking psychological help of university students, the moderator role of self-compassion in the relationship between self-stigma of seeking psychological help and psychological mindedness, the moderating role of self-compassion in the indirect public-stigma of seeking psychological help and self-stigma of seeking psychological help through psychological mindedness through. students. Participants consisted of 287 (226 female,61 male) undergraduate students at Pamukkale University. Participants were determined by the convenience sampling method. Data were obtained via the Self-stigma of Seeking Psychological Help Scale, Public-stigma of Seeking Psychological Help Scale, Balanced Psychological Mindedness Index, Self-compassion Scale and Personal Information Form. In the study, regression analysis based on bootsrap technique was conducted to examine the moderator role of self-compassion in the indirect effect of public stigma on self-stigma of seeking psychological help psychological mindedness. The findings from current study indicate that psychological mindedness has a mediating role between self-stigma and public stigma of seeking psychological help. In addition, it was determined that self-compassion had a moderating role between self-stigma seeking psychological help and psychological mindedness. Finally, no moderator role of self-compassion was found in the indirect effect of public stigma psychological help seeking on self-stigma through psychological mindedness. The findings were discussed in light of the relevant literature and theoretical framework, and suggestions were provided for practitioners and researchers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde psikolojik yardım alma nedeniyle kendini damgalamada sosyal damgalanma, psikolojik farkındalık ve öz-duyarlık: aracı, düzenleyici ve durumsal aracı rolleren_US
dc.title.alternativeSelf-stigma of seeking psychological help in university students; public-stigma, psychological mindedness and self-compassion: the role of mediation, moderate, and moderating mediationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid777259en_US
dc.institutionauthorBural, Nurdan-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.