Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57080
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özel, Mesut | - |
dc.contributor.author | Keskin, Durdu | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-06T16:25:49Z | - |
dc.date.available | 2024-05-06T16:25:49Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | - |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-560153 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1198265 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57080 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma bilim fuarlarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yapılandırılmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin bilim fuarlarına katılmaları, bilim fuarına yönelik proje hazırlamaları ve bu projeleri sunmaları sağlanmıştır. Aynı zamanda iki grupta da mevcut öğretim programına uygun dersler sürdürülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Bilimsel Süreç Becerileri Testi” kullanılmış ve bu araç ön test ve son test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren verilerin analizinde bağımlı gruplar t testi uygulanmıştır. Deney grubunun bağımlı gruplar t testi sonuçlarına göre grubun bilimsel süreç becerilerinde istatistiki olarak anlamlı düzeyde değişim mevcuttur. Ancak kontrol grubunun bilimsel süreç becerilerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Dolayısıyla 4006 kodlu TÜBİTAK bilim fuarları boyunca proje hazırlama ve sunma süreçlerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri üzerinde olumlu etki gösterdiği belirlenmiştir. Mevcut sistemle işlenen derslerin aynı etkiye sahip olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | 4006 kodlu Tübitak bilim fuarlarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 870 | en_US |
dc.identifier.endpage | 886 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17240/aibuefd.2022..-560153 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1198265 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (25).pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
50
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.