Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57134
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çınar, Mehmet | - |
dc.contributor.author | Çelen, Necla | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T07:46:17Z | - |
dc.date.available | 2024-05-17T07:46:17Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57134 | - |
dc.description.abstract | Bu dünyada eşref-i mahlukat olarak yaratılan insanoğlunun hayatının her anı, hatta ölümü ve ölüsü bile kıymetlidir. Bir bebeğin, bir gencin yaşamında mutlu ve huzurlu olmasına ne kadar gayret ediliyorsa ihtiyarlık dönemindeki insanın da aynı şekilde hayatının son günlerini yaşamasına imkan verilmelidir. Bu konuda çaba sarf edilmelidir. Yaşlılık döneminin insanın bebeklik dönemine dönüş sayıldığı, birçok bedensel yeteneğin ve zihinsel faaliyetlerin zayıfladığı, ilerleyen dönemlerde bakıma muhtaç hale gelebilen bireyin elbette ki özel bir ilgiye ve bakıma ihtiyacı olacaktır. Bu bakım sadece bedensel hastalıklarının ve ihtiyaçlarının karşılanması anlamına gelmemektedir. Yaşlılık döneminin de kendine has sorunları ve çıkmazları vardır. Bir ergenin ne kadar sıkıntısı varsa bir yaşlının da sıkıntıları olabilmektedir. Ergen yaşadığı dönemi en uç noktalarda yaşadığı halde çevresi tarafından hoş görülüp idare edildiği halde, yaşlı yaptığı farklı davranışlardan ötürü zaman zaman ayıplanmakta, kızılmakta, hatta toplumdan dışlanabilmektedir. Bir çocuğa, bir ergene gösterilen anlayışın, ilginin ve desteğin aynısının yaşlılara gösterilmesinin gerekliliği maalesef halen idrak edilebilmiş değildir. Yaşlılar bedensel yönden hastalanabildikleri gibi manevi yönden de rahatsızlıklar yaşayabilmektedir. Her ne kadar yaşadıkları bu sorunların tek başına üstesinden gelmeye çalışsalar da, zaman zaman başarılı olmayabilirler. Kendini daha çok ibadetlere vermesi, yeni hobiler edinmesi, seyahatlere çıkması ya da toprak işleriyle uğraşması yaşadığı manevi sorunları aşmasına yetmeyebilir. İşte bu durumlarda nasıl ki bir ergenin bir psikoloğa gidip yardım alması ne kadar doğalsa bir yaşlının da bunu yapabilmesi gereklidir. Maalesef toplumumuzda bunun önemi yeterince kavranmış değildir. Yaşlıların birçoğu yaşadığı sorunlardan dolayı gerek psikolojik destek gerekse manevi destek almayı talep etmemektedir. Oysa ki özellikle de manevi ve dini destek alan bireyler dinin ve ahlakın sunduğu içsel huzurdan faydalanır, kendinde bulunan manevi potansiyeller ortaya çıkar, bu sayede yaşlı, hayatının son dönemlerini daha mutlu ve huzurlu sürdürebilir. Tabi ki yaşlılara bu desteği veren manevi danışmanlarında alanında uzman kişiler olması oldukça önemlidir. Ülkemizde bu alanda yetişmiş personele ihtiyaç oldukça fazladır. Her ne kadar bu ihtiyacı Diyanet İşleri Başkanlığı’nda çalışan personeller yürütmeye çalışsa da bu ihtiyacı karşılamaya yeterli değildir. Manevi Danışmanlık hizmeti yürütecek olan kişilerin dini ve manevi bilgilerinin yanında insan psikolojisini anlayabilen ve bunu karşı tarafa aktarabilecek eğitiminin olması gerekmektedir. İlahiyat Fakültelerinin bünyesinde psikoloji eğitimin daha fazla yer alması ve bu alana yönelmek isteyenlerin tıpkı psikolojik danışmanlar gibi eğitilmesi daha bilinçli manevi danışmanlık uzmanlarının yetişmesini sağlayacaktır. | - |
dc.description.abstract | Every moment of the life of human beings, who are created as the noblest of creatures in this world, even their death and corpse, is valuable. Just as much effort is made for a baby or a young person to be happy and peaceful in their life, the elderly should also be given the opportunity to live their last days in the same way. Effort should be made in this regard. The old age period is considered to be a return to the infancy period, where many physical abilities and mental activities weaken, and the individual can become dependent on care in the later stages, so they will certainly need special attention and care. This care does not only mean meeting their physical illnesses and needs. The old age period also has its own problems and dilemmas. Just as an adolescent can have difficulties, an elderly person can also have problems. While an adolescent is tolerated and managed by their surroundings even when they experience their period in the most extreme ways, the elderly can sometimes be criticized, scolded, and even excluded from society due to their different behaviors. Unfortunately, the necessity of showing the same understanding, interest, and support to the elderly as to a child or an adolescent has not yet been realized. The elderly can experience spiritual discomfort as well as physical illnesses. Although they try to overcome these problems on their own, they may not always be successful. Devoting oneself more to worship, acquiring new hobbies, going on trips, or engaging in gardening may not be enough to overcome the spiritual problems they experience. In such cases, just as it is natural for an adolescent to go to a psychologist and seek help, it is necessary for an elderly person to do the same. Unfortunately, the importance of this is not fully understood in our society. Many elderly people do not request psychological or spiritual support due to the problems they experience. However, especially individuals who receive spiritual and religious support benefit from the inner peace offered by religion and morality, their spiritual potentials emerge, and as a result, they can lead a happier and more peaceful life in their old age. Of course, it is very important for spiritual counselors who provide this support to be experts in their field. There is a great need for trained personnel in this field in our country. Although personnel working in the Presidency of Religious Affairs try to meet this need, they are not sufficient to meet this need. Individuals who will provide Spiritual Counseling services should have not only religious and spiritual knowledge but also the ability to understand human psychology and convey it to the other person. It is necessary for psychology education to have a greater place within the faculties of theology and for those who want to specialize in this field to be trained like psychological counselors, which will enable the training of more conscious spiritual counseling experts. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaşlılık | - |
dc.subject | Manevi danışmanlık | - |
dc.subject | Rehberlik | - |
dc.subject | Old age | - |
dc.subject | Spiritual counseling | - |
dc.subject | Guidance | - |
dc.title | Yaşlılık döneminde manevi danışmanlık ve rehberlik | en_US |
dc.title.alternative | Spiritual counseling and guidance in the elderly period | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Project | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
YAŞLILIK DÖNEMİNDE MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK.pdf | Necla ÇELEN | 412.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
130
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
192
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.