Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57135
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇınar, Mehmet-
dc.contributor.authorŞahin, Fatmaen_US
dc.date.accessioned2024-05-17T07:54:15Z-
dc.date.available2024-05-17T07:54:15Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57135-
dc.description.abstractGelişim dönemlerinden biri olan ergenlik dönemi, kimlik, bağımsızlık ve cinsel kimlik vb. gibi konularla ilgili arayışların yoğunlaştığı bir dönemdir. Zira hormonsal değişikliklerin etkisiyle birlikte bireylerde fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal değişimler gözlenmektedir. Birey bu dönemde kimliğini inşa etmesi, sosyalleşmesi, ebeveynin yönetiminden çıkarak bağımsız bir birey olma ve kendini tanımlayarak davranışlarını yönlendirecek bir ahlaki değerler edinme çabası içerisindedir. Bu dönem manevi gelişim açısından da son derece önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı gelişim dönemlerinden biri olan ergenlik dönemini manevi gelişim açısından incelenmektedir. Bu bağlamda öncelikle ergenlik döneminin psikososyal özellikleri ve dönemin karakteristikleri hakkında bilgi verilmiş, sonrasında ise ergenlik dönemi manevi gelişimine odaklanılmıştır. Zira her gelişim döneminin olduğu gibi ergenlik döneminin de kendine özgü birtakım manevi gelişim özellikleri vardır. Manevi gelişim açısından ergenlik döneminde; çelişki ve çatışmalar, dini şüphe ve uyanışlar, suçluluk ve günahkârlık duygusu, Allah tahayyülleri ve hayatın anlamı gibi özellikler ön plana çıkmaktadır.-
dc.description.abstractAdolescence, one of the developmental periods, is a period in which the search for identity, independence and sexual identity etc. intensifies. This is because physical, mental, emotional and social changes are observed in individuals with the effect of hormonal changes. In this period, the individual is in an effort to construct his/her identity, to socialize, to become an independent individual by leaving the management of the parents and to define himself/herself and to acquire moral values that will guide his/her behaviors. This period is also extremely important in terms of spiritual development. In this context, the main purpose of the research is to examine the adolescence period, which is one of the developmental periods, in terms of spiritual development. In this context, firstly, information was given about the psycho-social characteristics of adolescence and the characteristics of the period, and then the focus was on the spiritual development of adolescence. As in every developmental period, adolescence also has its own unique spiritual developmental characteristics. In terms of spiritual development, adolescence is characterized by contradictions and conflicts, religious doubts and awakenings, feelings of guilt and sinfulness, imaginations of God and the meaning of life.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin psikolojisi-
dc.subjectDini gelişim-
dc.subjectDini gelişim dönemleri-
dc.subjectErgenlik dönemi-
dc.subjectPsychology of religion-
dc.subjectReligious development-
dc.subjectDevelopmental periods-
dc.subjectAdolescence-
dc.titleErgenlik dönemi manevi gelişimen_US
dc.title.alternativeSpiritual development in adolescence-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeProject-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatma Şahin Tezsiz Yüksek Lisans.pdfFatma ŞAHİN725.11 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.