Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57150
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Eşmeli, İsmet | - |
dc.contributor.author | Irılcı, Dilek | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T13:01:08Z | - |
dc.date.available | 2024-05-20T13:01:08Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57150 | - |
dc.description.abstract | En güzel şekilde yaratılmış olan insan, fizik ve metafizik âlemlerin boyutlarına sahip bir varlıktır. Bu bakımdan insanın içinde yaşadığı dünyayı ve ebedi yurdu olan ahireti anlamadaki en büyük başarısı, doğru ve sarsılmaz bir imanı benimsemesidir. Bu inancı ile kazanacağı istikamet doğrultusunda da önce kendisini, sonra dış dünyayı ve nihayetinde de yaratıcısını mutlak manada tanıyıp anlamlandırmasıyla hayatına bir anlam katmış olacaktır. Ruh ve beden faktörlerinin her ikisinin de sağlam ve sağlıklı olması insana huzur ve mutluluk getirirken, tam tersi bir durumun oluşması insanı mutsuz eder. Hiç şüphe yok ki insan, ruh ve beden sağlığını oluşturmak ve sürdürmek için bilgi, deneyim ve rehberliğe ihtiyaç duyar. Çağımızın en büyük sorunu, ruhu bedenden ayırıp, maneviyatı göz ardı ederek insanları tanımaya, anlamaya ve yönlendirmeye çalışmaktır. Ancak bir kişiyi kalıcı bir temel parçadan mahrum etmek imkânsızdır ve bunu yapmaya çalışmak ise bir hata olacaktır. Başka bir deyişle, maddede bunalmış bir kişiyi tasvir etmek, sürekli olarak o kişinin yarısından daha azını görmek anlamına gelir. Ancak insan doğasında var olan hayatı anlamlandırma ve güçlü varlıklarla bağ kurma arzusu göz ardı edilemez. Bu ve bunun gibi birçok sebeplerden dolayı dünyada ve ülkemizde, bu durumlara çözüm olacağı düşüncesi ve ümidi ile manevi danışmanlık alanına bir yöneliş olmuş, çok farklı alanlarda bu hizmet sunulmaya çalışılarak insanın kendini anlama ve anlamlandırmasına katkı sağlanmak istenmiştir. Bu çalışmamızda, ailelerin çocuklarıyla din eğitimi alanında yaşadığı problemler ve yapılması gerekenler nelerdir? Bunlardan bahsedip böyle durumlarda nasıl destek olunmalı? MDR alanında uzman kişilerden nasıl yardım alınmalı? Aile yaşadığı durumu değerlendirip, benim yaşadığım problem nasıl çözüme kavuşur sorusuna nasıl cevap aramalı? Hangi konularda nerelerden destek alınmalı? MDR bu konuda nasıl yardım eder? Konularına yer verilecektir. Ayrıca bu çalışmada ailede çocukların dini eğitiminde manevi danışmanlık ve rehberlik üzerinde durulacaktır. | - |
dc.description.abstract | Man, who was created in the most beautiful way, is a being with the dimensions of the physical and metaphysical worlds. In this respect, man's greatest success in understanding the world in which he lives and the hereafter, which is his eternal home, is to adopt a true and unshakable faith. In line with the direction he will gain with this belief, he will add meaning to his life by knowing and making sense of himself, then the outside world, and finally his creator. While both mental and physical factors being healthy and healthy brings peace and happiness to people, the opposite situation makes people unhappy. There is no doubt that people need knowledge, experience and guidance to create and maintain mental and physical health. The biggest problem of our age is trying to know, understand and guide people by separating the soul from the body and ignoring spirituality. But it is impossible to deprive a person of a permanent essential part, and trying to do so would be a mistake. In other words, depicting a person who is overwhelmed by matter means constantly seeing less than half of that person. However, it is in human nature to make sense of life and to be strong. The desire to connect with beings cannot be ignored. For these and many other reasons, there has been a tendency towards the field of spiritual counseling in the world and in our country, with the idea and hope that it will be a solution to these situations, and by trying to provide this service in many different areas, it is aimed to contribute to people's self-understanding and meaning. In this study, what are the problems that families experience with their children in the field of religious education and what needs to be done? How should we talk about these and provide support in such situations? How to get help from experts in the field of MDR? How should the family evaluate the situation they are experiencing and seek an answer to the question of how the problem I am experiencing can be solved? Where should I get support on which issues? How does MDR help with this? Topics will be included. Additionally, this study will focus on spiritual counseling and guidance in the religious education of children in the family | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlahiyat | - |
dc.subject | Öğrenci | - |
dc.subject | Maneviyat | - |
dc.subject | Düzey | - |
dc.subject | Algı | - |
dc.subject | Manevi | - |
dc.subject | Theology | - |
dc.subject | Student | - |
dc.subject | Spirituality | - |
dc.subject | Level | - |
dc.subject | Perception | - |
dc.subject | Spiritual | - |
dc.title | Manevi danışmanlık ve rehberliğin çocukların dini eğitimindeki etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Spirituality perceptions of university students studying at the faculty of theology | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Project | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DİLEK_IRILCI SON [1].pdf | Dilek IRILCI | 466.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
80
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.