Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖncü, Ali-
dc.contributor.authorYavuz, Fatma Gülsümen_US
dc.date.accessioned2024-05-29T07:17:32Z-
dc.date.available2024-05-29T07:17:32Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57221-
dc.description.abstractModern insanın 21. yüzyılın başlarında kendisiyle tanıştığı sosyal medya, bireylere ses, görüntü ve yazılı içerikleri paylaşma imkânı sağlayan aynı zamanda kullanıcılar tarafından üretilen içeriğin anlık ve çift taraflı olarak paylaşıldığı yeni bir medya sistemidir. Bununla beraber bireylerin alışveriş yapabildikleri, oyun oynayıp arkadaş edindikleri, bulundukları yerden kamuoyu oluşturabildikleri, sadece iletişim aracı olmanın ötesinde global köy olarak adlandırılan toplumsal bir mekân kimliği kazanmış durumdadır. Sosyal medya bu özellikleri nedeniyle kullanıcıların ilgisini çekmekte ve zamanlarının çoğunu bu platformda geçirmelerine neden olmaktadır. Sosyal medyanın kullanım süresinin artması, fazla zaman geçirilmesi kişiyi olumsuz yönde etkilemektedir. Dolayısıyla her türlü paylaşımın yapıldığı bu ortamda bireylerin fiziksel, psikolojik, sosyal ve bilişsel gelişimi olumsuz yönde etkilenmektedir. Bununla beraber sosyal medyanın ahlak, değer ve dini konularda da olumsuz etkileri görülmektedir. Tüm bu olumsuz etkilerin azaltılmasına yönelik psikolojik danışmanlığa alternatif olarak Manevi Danışmanlık ve Rehberlik alanı düşünülebilir. Zira bu alan Avrupa ve Amerika’da çok eski bir geçmişe sahip olmasına rağmen Türkiye’de çok yeni bir araştırma ve uygulama alanıdır. Bu çalışmada da öncelikle Manevi Danışmanlık ve Rehberlik ile normal danışmanlık kavramları üzerinde durulacaktır. Daha sonra maneviyat ve psikolojik danışmanlık ilişkisi ele alınarak devamında sosyal medya kavramı, sosyal medya ve değerler ilişkisi, sosyal medyanın etkileri ve bu etkilere yönelik problemlerin çözülmesinde seküler yöntemlere alternatif olarak Manevi Danışmanlık ve Rehberlik yöntemlerine ve bunun gerekliliğine değinilecektir-
dc.description.abstractSocial media, which modern people met at the beginning of the 21st century, is a new media system that provides individuals with the opportunity to share audio, video and written content, and where the content produced by users is shared instantly and bilaterally. In addition, it has gained the identity of a social place called a global village, where individuals can shop, play games and make friends, and create public opinion wherever they are, beyond being just a means of communication. Due to these features, social media attracts the attention of users and causes them to spend most of their time on this platform. Increasing the duration of use of social media and spending too much time negatively affects the person. Therefore, in this environment where all kinds of sharing is made, the physical, psychological, social and cognitive development of individuals is negatively affected. However, social media also has negative effects on morality, values and religious issues. Spiritual Counseling and Guidance can be considered as an alternative to psychological counseling to reduce all these negative effects. Although this field has a very old history in Europe and America, it is a very new field of research and application in Turkey. In this study, we will primarily focus on the concepts of Spiritual Counseling and Guidance and normal counseling. Then, the relationship between spirituality and psychological counseling will be discussed and the concept of social media, the relationship between social media and values, the effects of social media and the need for Spiritual Counseling and Guidance methods as an alternative to secular methods in solving problems related to these effects will be discussed.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectManevi danışmanlık ve rehberlik-
dc.subjectPsikolojik danışma ve rehberlik-
dc.subjectManeviyat-
dc.subjectSosyal medya-
dc.subjectSosyal medyanın etkileri-
dc.subjectDeğerler-
dc.subjectDeğişen değer algısı-
dc.subjectSpiritual counseling and guidance-
dc.subjectPsychological advice and guidance-
dc.subjectSpirit-
dc.subjectSocial media-
dc.subjectEffects of social media-
dc.subjectValues-
dc.subjectChanging perception of value-
dc.titleManevi danışmanlık ve rehberlik bağlamında sosyal medyanın bireyler üzerindeki değer algısıen_US
dc.title.alternativeValue perception of social media on ındividuals in the context of sprititual couseling and guidance-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeProject-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatma Gülsüm YAVUZ.pdfFatma Gülsüm YAVUZ924.69 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.