Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖncü, Ali-
dc.contributor.authorAkansel, Ayhanen_US
dc.date.accessioned2024-05-30T08:16:24Z-
dc.date.available2024-05-30T08:16:24Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57227-
dc.description.abstractBu çalışmada amaç, gençlerin kişilik gelişiminde dinin etkisini, dinin gençlik döneminde kişilik, karakter, ahlaki davranışlar ile olan ilişkisini inceleyip; dinin kişilik gelişimine yönelik olumlu etkisini araştırmaktır. İnanç ve ibadet, dinin ahlaki değerlerin kişilik gelişimi üzerine etkisi incelenecektir. Sonuçta kişilik gelişimi ve din ilişkisine dair literatür taraması yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle, proje konusunda daha önce yapılmış bilimsel araştırmalar incelenip, konuyla ilgili yapılan çalışmalardan bir literatür taraması yapılacaktır. Projemizin giriş bölümünde, araştırmanın konusu, amacı ve önemi belirlenmiştir. Birinci bölümde kişilik, gençlik, din kavramları araştırılmış, din ve kişilik ilişkisi incelenmiştir. İkinci bölümde özellikle gençlerin kişilik gelişimini etkileyen faktörler, dini değerlerin kişilik, karakter, ahlak gelişimine etkileri incelenecektir. Gençlerin karşılaştıkları problemlerin çözümünde dini değerlerin önemli bir katkısı olduğu gözlemlenmektedir. Üçüncü bölümde literatür taramalarının sonucunda ulaşılan bulgular analiz edilip yorumlanmaya çalışılacaktır.-
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of religion on the personality development of young people, the relationship between religion and personality, character and moral behaviours in youth and to investigate the positive effect of religion on personality development. The effects of belief and worship, religion and moral values on personality development will be examined. As a result, it is to make a literature review on the relationship between personality development and religion. In line with this purpose, firstly, scientific researches on the subject of the project will be examined and a literature review will be made from the studies on the subject. In the introduction part of our project, the subject, purpose and importance of the research are determined. In the first part, the concepts of personality, youth and religion were investigated and the relationship between religion and personality was analysed. In the second part, especially the factors affecting the personality development of young people, the effects of religious values on personality, character and moral development will be examined. It is observed that religious values have an important contribution to the solution of the problems faced by young people. In the third section, the findings obtained as a result of the literature review will be analysed and interpreted-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin-
dc.subjectGençlik-
dc.subjectKişilik-
dc.subjectKarakter-
dc.subjectİnanç-
dc.subjectDini değerler-
dc.subjectİbadet-
dc.subjectReligion-
dc.subjectYouth-
dc.subjectValue-
dc.subjectPersonality-
dc.subjectCharacter-
dc.subjectMorality-
dc.subjectReligious values-
dc.titleGençlerin kişilik gelişiminde dinin etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of religion on the personality development of young people-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeProject-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayhan AKANSEL.pdfAyhan AKANSEL1.26 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.