Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKısaç, İbrahim-
dc.contributor.authorÇiftçi, Osmanen_US
dc.date.accessioned2024-05-30T12:00:43Z-
dc.date.available2024-05-30T12:00:43Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57231-
dc.description.abstractYaptığımız bu çalışmanın amacı, ilköğretim kurumlarından ortaokula devam eden öğrencilerin sınav kaygılarını azaltarak akademik başarılarını arttırmaya yönelik olarak manevi destek ve rehberliğin etkilerinin neler olduğu üzerine araştırma yapmaktır. Belirlenen amaçlar doğrultusunda öğrencilerle yapılacak grup toplantılarında manevi destek ve rehberliğin öğrencilerin akademik başarılarına ve sınav kaygıları üzerindeki etkisi incelenmektedir. Grup toplantılarında "Bilişsel Davranışçı Terapi" tekniği temel alınmıştır. Araştırmamızda ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmamızın deney grubu ve kontrol grubu Antalya ili Muratpaşa İlçesinde ilköğretim ortaokul düzeyinde öğrenim görüp gönüllü olan ve yansız bir şekilde seçilen 20 öğrenci oluştur. West Side Sınav Kaygı Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu ölçek, 2007 yılında Driscoll tarafından geliştirilen bir ölçektir. 2009 yılında Tarık Totan ve Yaşar Yavuz tarafından bu ölçeğin Türkçe formunun oluşturulması ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Tarık Totan ve Yaşar Yavuz tarafından 2009 yılında yapılan bu çalışma sonucunda, ölçek öğrencilerin sınav kaygısı düzeyini ölçmede geçerlilik ve güvenirlik katsayısı yüksek bir ölçme aracı olarak değerlendirilmiştir. Grup toplantılarında gerçekleştirilen Manevi Destek ve Rehberlik, West Side Sınav Kaygı Ölçeğinin Ön testte uygulanmasından sonra gerçekleşmiştir. Son grup toplantısında son test uygulanmıştır. Kurumsal verilerden yararlanılarak öğrencilerin akademik başarılarının değişimi gözlemlenmiştir. Araştırma sonrasında elde edilen veriler doğrultusunda Manevi Destek ve Rehberliğin sonrasında dua etme, tevekkül gibi dini davranışlarda farkın anlamlı olmasından dolayı Manevi Destek ve Rehberlik ile sınav kaygısı arasında olumlu ilişki olduğu söylenebilmektedir. Manevi Destek ve Rehberlik sadece akademik başarı ve sınav kaygısının yanında ergenlik krizlerinin azalması ve ahlaklı birey olarak çevre ile uyumlu davranışlar sergilemelerinde yardımcı olmuştur.-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to conduct research on the effects of moral support and guidance on increasing the academic success of students from primary school to secondary school by reducing their exam anxiety. In line with the determined objectives, the effect of moral support and guidance on students' academic success and exam anxiety is examined in group meetings to be held with students. Group meetings were based on the "Cognitive Behavioral Therapy" technique. In our research, a pretest - posttest control group experimental design was used. The experimental group and control group of our research consists of 20 students studying at the primary and secondary school level in Muratpaşa District of Antalya province, volunteering and selected impartially. West Side Exam Anxiety Scale was used as a data collection tool. This scale is a scale developed by Driscoll in 2007. In 2009, the Turkish form of this scale was created and reliability studies were carried out by Tarık Totan and Yaşar Yavuz. As a result of this study conducted by Tarık Totan and Yaşar Yavuz in 2009, the scale was evaluated as a measurement tool with a high validity and reliability coefficient in measuring the test anxiety level of students. Moral Support and Guidance provided in group meetings took place after the application of the West Side Exam Anxiety Scale in the pre-test. The posttest was administered at the last group meeting. Using institutional data, the change in students' academic achievements was observed. In line with the data obtained after the research, it can be said that there is a positive relationship between Spiritual Support and Guidance and exam anxiety, as the difference in religious behaviors such as prayer and trust in others is significant after Spiritual Support and Guidance. Spiritual Support and Guidance has helped not only academic success and exam anxiety, but also to reduce puberty crises and to behave as moral individuals in harmony with the environment.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectManevi destek ve rehberlik-
dc.subjectAkademik başarı-
dc.subjectSınav kaygısı-
dc.subjectSpiritual support and guidance-
dc.subjectAcademic success-
dc.subjectExam anxiety-
dc.titleManevi destek ve rehberliğin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve sınav kaygılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of spiritual support and guidance on the academic success and exam anxiety of secondary school students-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeProject-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.