Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57363
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Öncü, Ali | - |
dc.contributor.author | Özkan, Münevver | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-06-03T08:36:01Z | - |
dc.date.available | 2024-06-03T08:36:01Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57363 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmadan amaçlanan, eğitim kurumlarımızda, ortaokul ve lise eğitimine devam eden öğrencilerin, okul ortamında yaşamış oldukları kaygılarını, korkularını azaltmada ve başarı durumlarını yükseltmede manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin etkisini araştırmaktır. Yapmış olduğumuz çalışmamızda, eğitim gören ortaokul ve lise öğrencilerine verilen manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin, öğrencilerin okul hayatına katkıları, olumlu ya da olumsuz yönleri, derslerinde ki başarı durumları, yaşamış oldukları kaygı ve korkuları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Öğrencinin hem okul içinde hemde okul dışında ki davranışlarından hareketle, verilen hizmetin etkileri gözlemlenmiştir. Ortaokul ve lise eğitimine devam eden öğrencilerin okullarında ki davranışlarını ve başarılarını gözlemlemek için, eğitim kurumlarından alınan sayısal verilerden yararlanılarak yola çıkılmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda, elde edilen verilere göre, manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin, öğrencilerin okul içinde ve dışındaki davranışlarında, dini yaşayışlarında, olumlu yönde etkiler görülmüş, bundan dolayı verilen hizmet ile okul başarısı arasında pozitif bir etkileşimin olduğu tesbit edilmiştir. Manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin, öğrencilerimizin okul hayatındaki başarılarında, dini inanç ve yaşayışlarında, ergenlik psikolojilerinin atlatılmasında, ahlaklı ve çevresine karşı duyarlı bir nesil yetiştirilmesinde büyük katkılar sağlamaktadır. Manevi rehberlik ve danışmanlığın amacı, eğitimine devam eden gençlerimizin okul içinde ve dışında yaşadıkları problemlerini araştırmak, gençlerimizin yaşamış olduğu problemlerine İslami kaynaklardan yararlanılarak çözümler bulmak ve onların hayatlarını sürdürebilir kılmak için destek olmaktır. Manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinden faydalanmak isteyen ergenin, öncelikle kendisini tanımasını sağlamak, onun okul içinde ve dışında yaşamış olduğu sorunları aşabilmesine, başına gelebilecek her türlü sıkıntı ile baş edebilmesine yardımcı olmaktır. Kendisini tanıyan ergenin, kendisi ve çevresi ile iletişim halinde daha uyumlu yaşayabilmesi için gerekli çabayı sarf edebilmesini sağlamaktır. Manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetleri, bu hizmetten yararlanmak için başvuran danışanlara, dini yaşayışlarında ki eksikliklerini, bir yaratıcının olduğunu ve inandığımız dinin emir ve yasaklarının bulunduğunu, özel eğitim teknikleri ile uzman ekipler tarafından verilen bir hizmettir. Özellikle ve öncelikle eğitim kurumlarımızda eğitimine devam eden gençlerimize, manevi rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin verilmesi önem arz etmektedir. vii Genç ergenlerimize verilecek olan hizmetin araştırılması ve eksikliklerin tesbit edilerek doğru hizmetin ortaokul ve lise eğitimine devam eden öğrencilerimize ulaştırılması gerekmektedir. | - |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of spiritual guidance and counseling services on reducing the anxiety and fears of students attending secondary and high school education in our educational institutions and increasing their success levels in the school environment. In our study, the effects of spiritual guidance and counseling services provided to secondary and high school students on their contributions to school life, their positive or negative aspects, their success in classes, and the anxiety and fears they experience were examined. The effects of the service provided were observed based on the student's behavior both inside and outside the school. In order to observe the behaviors and achievements of students attending secondary and high school education in their schools, we started by using numerical data obtained from educational institutions. As a result of the study, according to the data obtained, spiritual guidance and counseling services had positive effects on students' behavior and religious life in and outside of school, and therefore it was determined that there was a positive interaction between the service provided and school success. Spiritual guidance and consultancy services make great contributions to our students' success in school life, their religious beliefs and lifestyles, overcoming the psychology of adolescence, and raising a generation that is moral and sensitive to their environment. The purpose of spiritual guidance and consultancy is to investigate the problems experienced by our young people in and outside of school, to find solutions to the problems experienced by our young people by using Islamic resources, and to support them in making their lives sustainable. The aim of the adolescent who wants to benefit from spiritual guidance and consultancy services is to first help him get to know himself, to overcome the problems he has experienced inside and outside of school, and to cope with any troubles that may arise. It is to ensure that the adolescent who knows himself can make the necessary efforts to communicate with himself and his environment and live more harmoniously. Spiritual guidance and consultancy services are a service provided by expert teams with special training techniques to clients who apply to benefit from this service, by explaining the deficiencies in their religious life, that there is a creator and that the religion we believe in has orders and prohibitions. It is especially important to provide spiritual guidance and consultancy services to our young people who continue their education in our educational institutions. It is necessary to investigate the service to be provided to our young adolescents, identify the deficiencies and provide the correct service to our students who continue their secondary and high school education. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Manevi rehberlik ve danışmanlık | - |
dc.subject | Başarı | - |
dc.subject | Kaygı | - |
dc.subject | Eğitim | - |
dc.subject | Spiritual guidance and counseling | - |
dc.subject | Success | - |
dc.subject | Education | - |
dc.title | Ortaokul - Lise öğrencilerinde manevi rehberlik ve danışmanlık | en_US |
dc.title.alternative | Spiritual guidance and counseling for secondary and high school students | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Project | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MÜNEVVER ÖZKAN.pdf | MÜNEVVER ÖZKAN | 961.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.