Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57491
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karadağoğlu Topal, Çağla | - |
dc.contributor.author | Alpkaya, Ufuk | - |
dc.contributor.author | Mülazımoğlu Ballı, Özgür | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-29T13:50:21Z | - |
dc.date.available | 2024-06-29T13:50:21Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1308-0938 | - |
dc.identifier.issn | 2146-8885 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/sportsci.2023-98209 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1239602 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57491 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmada, çocukların fiziksel okuryazarl ık düzeylerini belirleme amacıyla geliştirilen, Çocuklarda Fiziksel Okuryazarlık Ölçeği’nin (ÇFOÖ) Türkçe formunun yapı geçerliğinin, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analiziyle test edilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya 8- 12 yaş aralığında 122 kız, 119 erkek olmak üzere 241 öğrenci katılmıştır. Ka- tılımcıların %78.42’sinin spor yapmad ığı (n:189), %21.58’inin spor yapt ığı (n:52) belirlenirken spor yapanların ortalama 3.48±2.00 yıldır spor yaptıkları belirlenmiştir. 30 madde olan resimli ölçe ğin, fiziksel, psikolojik, sosyal ve bilişsel alan olmak üzere 4 alt boyutu bulunmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenirlik düzeyleri içsel tutarl ılık (İnternal Consistency) yönte- miyle hesaplanmış ve Cronbach Alpha güvenirlik ölçütünden faydalanılmış- tır. Ölçek geçerliğini test etmek amacıyla sırasıyla açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, uyum geçerliği için Çocuklar İçin Algılanan Motor Yeter- lik Envanteri (ALMY-Ç) ile Pearson korelasyon analizi yap ılmıştır. Bulgu- lar: Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçekte yer alan maddelerin faktör yükleri, 0.50 ile 0.89 aralığında değişmekte ve modelin iyi uyum indeks değerlerine sahip oldu ğu (χ2/sd= 2.07, RMSEA= 0.067, CFI= 0.97, GFI= 0.92, NNFI= 0.96, NFI= 0.96, RMR= 0.056, SRMR= 0.036 ve AGFI=0.90) görülmektedir. Yapılan analizler sonucunda 6,7,8,14,26,30 numaralı ifadele- rin diğer maddeler ile korelasyon değerinin 0.30’un altında olduğu ve güve- nirlik düzeyini düşürdükleri belirlendiği için ölçekten çıkarılmıştır. ÇFOÖ ile ALMY-Ç arasındaki korelasyonlar ölçeğin uyum geçerliğini desteklemekte- dir. Ölçek için hesaplanan Cronbach Alfa ve CR katsayıları ise ölçeğin güve- nirliğini desteklemektedir. Sonuç: Elde edilen bulgular, ÇFOÖ’nin çocukların fiziksel okuryazarlık düzeylerinin değerlendirilmesi için geçerlik ve güvenir- lik koşullarını sağladığını ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Çocuklarda fiziksel okuryazarlık ölçeği’nin Türkçe geçerlik ve güvenirliği: Metodolojik çalışma | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 71 | en_US |
dc.identifier.endpage | 80 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5336/sportsci.2023-98209 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1239602 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 18.02. Recreation | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (50).pdf | 1.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.