Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57519
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPaker, Turanen_US
dc.contributor.authorGümüş, Hüsnüen_US
dc.date.accessioned2024-07-02T13:06:27Z-
dc.date.available2024-07-02T13:06:27Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57519-
dc.description.abstractBu karma yöntemli çalışmanın amacı, alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasının bir grup İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini bulmak ve bu öğrencilerin alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasından önce ve sonra İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarını araştırmaktır. Araştırmanın katılımcıları kolaylıkla bulunabilen örnekleme yöntemiyle seçilmiş olup çalışmada 75 hazırlık sınıfı öğrencisi bulunmaktadır. Deney grubunda 38 öğrenci yer alırken, kontrol grubunda ise 37 katılımcı yer almıştır. Deney grubundaki katılımcılar, süreç boyunca dört becerinin (yani okuma, dinleme, konuşma ve yazma) entegre edildiği çeşitli alternatif değerlendirme teknikleri ve ödevlere dahil olmuş ve performansları önceden belirlenmiş değerlendirme listeleri ve kontrol listeleri aracılığıyla sürece dayalı bir şekilde değerlendirilmiştir. Kontrol grubundaki katılımcılar ise süreç içerisinde geleneksel bir öğretim deneyimi yaşamıştır. Her beceri dersi için ders kitaplarındaki alıştırmaları tamamlamışlar ve ödev olarak verilen çalışma sayfalarını yapmışlardır. Performansları standartlaştırılmış yazılı sınavlar, testler ve kısa sınavlar gibi geleneksel değerlendirme yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Nicel veriler tutum ölçeği, geleneksel sınavlar, alternatif değerlendirme araçları yoluyla toplanırken, nitel veri toplama araçları yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrenme günlüklerini içermektedir. Ölçekten, geleneksel sınavlardan ve alternatif değerlendirme araçlarından elde edilen nicel veriler SPPS 20 kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizi ise içerik analizi aşamaları takip edilerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları, bazı alternatif değerlendirme araçlarının uygulanmasının deney grubundaki katılımcıların akademik başarıları üzerinde olumlu etki yarattığını ortaya koymuştur. Benzer şekilde nitel bulgular, deney grubundaki katılımcıların uygulama süreci sonrasında hem alternatif değerlendirme yöntemlerine hem de İngilizce öğrenmeye yönelik olumlu tutumlar sergilediklerini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this mixed-method study is to find out the effect of alternative assessment methods on a group of Turkish EFL students’ academic achievement and investigate the attitudes of these students towards learning English before and after the implementation of alternative assessment methods. The participants of the study were selected through the convenience sampling method and included 75 preparatory class students. There were 38 participants in the experimental group, while the control group consisted of 37 participants. The participants in the experimental group were engaged in several alternative assessment techniques and tasks where four skills (i.e., reading, listening, speaking, and writing) were integrated and their performances were assessed in a formative manner through predetermined rubrics and checklists throughout the process. On the other hand, the participants in the control group experienced conventional instruction during the process. For each skill lesson, they completed the existing exercises in their textbooks and did the worksheets assigned as homework. Their performances were assessed through traditional assessment methods such as standardized written exams, tests, and quizzes. The quantitative data were collected through an attitude scale, traditional exams, and alternative assessment tools while the qualitative data collection tools included semi-structured interviews and learning journals. The quantitative data gathered from the scale, traditional exams and alternative assessment tasks were analyzed using SPPS 20. On the other hand, the analysis of qualitative data was performed following the stages of content analysis. The quantitative findings of the study revealed that applying the alternative assessment tools had a positive impact on the academic achievement of the participants in the experimental group. Likewise, the qualitative findings indicated that the participants in the experimental group demonstrated favorable attitudes towards both alternative assessment methods and learning English after the treatment process.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçme ve değerlendirmeen_US
dc.subjectalternatif ölçme araçlarıen_US
dc.subjectİngilizce dil öğretimien_US
dc.subjectİngilizce öğrenmeye yönelik tutumen_US
dc.subjecthazırlık sınıfı öğrencilerien_US
dc.subjectTesting and assessmenten_US
dc.subjectalternative assessment toolsen_US
dc.subjectEnglish language teachingen_US
dc.subjectattitude towards learning Englishen_US
dc.subjectpreparatory school studentsen_US
dc.titleThe effect of alternative assessment applications on students’ academic achievement and attitudes towards learning english in english preparatory schoolen_US
dc.title.alternativeAlternatif değerlendirme uygulamalarının, İngilizce hazırlık okulu öğrencilerinin akademik başarısı ve İngilizce öğrenmeye yönelik tutumları üzerindeki etkisien_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10604438.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.