Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57526
Title: Mesleki eğitime yönelik talebin azalmasının nedenleri
Authors: Erdemir, İhsan
Advisors: Çobanoğlu, Fatma
Keywords: Mesleki eğitimin sorunları
okul yöneticisi,
meslek dersi öğretmeni
Abstract: Bu çalışmada, mesleki eğitime yönelik talebin azalmasının nedenleri incelenmiştir.Bu araştırma, “temel nitel araştırma” deseninde tasarlanmıştır. Araştırmada, Mesleki ve Teknik Anadolu liseleri ile Mesleki Eğitim Merkezlerinde görev yapan altı yönetici, altı meslek dersi öğretmeni ile öğrencilerin staj yaptığı işletmelerdeki altı işletme yetkilisi ile görüşülerek veriler toplanmıştır. Görüşmede katılımcılara mesleki eğitime ilişkin görüşleri, mesleki eğitime olan talebin durumu, azalmasının nedenleri ve çözüm önerileri hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Betimsel analizle verilerin analizi sonucunda; katılımcıların, mesleki eğitimi, işletmelerdeki ihtiyaç duyulan ara elemanın ve uzman işgücünün yetiştirildiği kurumlar olarak gördüğü; mesleki eğitime yönelik talepte bir azalmanın olduğu ve bunun nedenlerinin öğrenci ve velilerinin talep etmemesi ve yükseköğretime gitme isteği olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların, bu azalmanın nedenlerini mesleki eğitimdeki materyal eksikliğinden, akademik başarının düşük olmasından ve bir takım sektörel yetersizlikten kaynaklandığını düşündükleri görülmüştür. tüm bu sorunlara yönelik katılımcılar geliştirdikleri önerilerin ise okulsanayi işbirliğinin arttırılması, program içeriklerinin ve materyallerinin güncellenmesi ve işlevsel politikaların geliştirilmesi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/57526
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İHSAN ERDEMİR.pdf482.66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.