Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57534
Title: Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğinin statüsüne yönelik algıları
Authors: Gözlükaya, Hüseyin
Advisors: Ordu, Aydan
Keywords: statü
mesleki statü
öğretmenlik mesleğinin statüsüne yönelik algı
okulöncesi öğretmenleri
Abstract: Yapılan çalışma Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerindeki görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğinin statüsüne yönelik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evreni Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde 2023-2024 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırma toplam 207 kişilik okul öncesi öğretmeni örneklem grubu dâhil edilerek gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde tarama modeli ve nicel yöntemlerden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma ile elde edilen veriler “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğinin Statüsüne Yönelik Algıları Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma sonucu okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğinin statüsüne yönelik algı düzeylerinin iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Alt boyutlara bakıldığında ise öğretmenlik mesleğini etkileyen unsurlar boyutunun ve öğretmenlik mesleğine verilen önem boyutunun iyi düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ancak öğretmen ve öğretmenlik mesleğinin değeri alt boyutunun orta düzeyde olduğu görülmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/57534
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HÜSEYİN GÖZLÜKAYA.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.