Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57552
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNayır, Funda-
dc.contributor.authorDönmez, Deryaen_US
dc.date.accessioned2024-07-24T11:04:34Z-
dc.date.available2024-07-24T11:04:34Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57552-
dc.description.abstractÖğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılan bu araştırma nicel ve betimsel tarama modelinde yapılmıştır. 2022-2023 Eğitim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesinde resmi okullarda çalışan öğretmen ve okul yöneticilerinden 247 öğretmen ve 59 okul yöneticisi olmak üzere toplam 306 eğitim çalışanına “Kolay ulaşılabilir örnekleme” yöntemiyle ulaşılarak akademik isteklilik ölçeği ile veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin güvenirliği yüksek çıkmıştır. Veriler normal dağılım göstermiş ve analizlerde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin bilimsel çalışmaların toplumsal bir değer taşıdığına inanma konusunda en yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bunu bilimsel çalışmaların yeni bakış açıları kazandırdığı ve akademik gelişimin dış paydaşlarla olan iletişimimi güçlendirdiği konusunda çok yüksek düzeyde katılım olduğu görülmüştür. En düşük ortalamanın bilimsel/akademik dergileri takip etme ve bilimsel etkinlikleri (Konferans, sempozyum vs.) takip etme konularında olduğu görülmüştür. Öğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin bütün boyutlarda ve genel olarak yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Kişisel özeliklerine göre öğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermediği ancak yaş, cinsiyet, medeni durum, kariyer ve çalışma unvanlarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yaşa göre bütün boyutlarda ve genel olarak farklılık göstermiştir. Farklılık genellikle 46-50 yaş arasındaki öğretmen ve okul yöneticileri ile diğer yaş grupları arasında ve 46-50 yaştakiler lehine yüksek bulunmuştur. Bununla birlikte 51 yaş ve üstündekilerin ise 26-35 ve 36-40 yaşa göre daha düşük ortalamalarda oldukları görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre öğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin bütün boyutlarda ve genel akademik isteklilik düzeyinde kadınlara göre erkeklerin daha yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmüştür. Öğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin medeni durumlarına göre sadece mesleki gelişim boyutunda bekarların evlilere göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmüştür. Kariyer değişkenine göre öğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin bütün boyutlarda ve genel akademik isteklilik düzeyinde öğretmen ve uzman öğretmenlerle başöğretmenler arasında anlamlı farklılık olduğu ve farkın öğretmenle uzman öğretmenler lehine başöğretmenler aleyhine düşüktür. Çalışma unvanı-pozisyonu değişkenine göre akademik isteklilik düzeylerinin okul yöneticileri lehine yüksektiren_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik istekliliken_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticisien_US
dc.titleÖğretmen ve okul yöneticilerinin akademik isteklilik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Derya DÖNMEZ.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.