Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57553
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorGül, Hamdien_US
dc.date.accessioned2024-07-24T11:30:49Z-
dc.date.available2024-07-24T11:30:49Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57553-
dc.description.abstractBu çalışma öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 2023-2024 eğitim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesinde resmi okullarda çalışan öğretmenlerden, kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle, 284 öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının, sosyal bütünlük boyutunda en yüksek derecede ve yüksek olduğu görülmüştür. Bunu, görev bağlılığı boyutu yüksek düzeyde izlerken; en düşük düzey sosyal çekicilik boyutunda ve yüksek düzeydedir. Genel grup içi bağlılık düzeyi yüksek düzeyde ölçülmüştür. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının cinsiyet, yaş, kıdem ve medeni duruma göre anlamlı farklılık göstermez iken eğitim düzeyi, branş ve kariyer durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının, öğretmenlerin öğrenim düzeylerine göre, görev bağlılığı ve sosyal çekicilik boyutlarıyla, genel grup içi bağlılık düzeyinde, lisans mezunu öğretmenlerin, lisansüstü mezunlarından daha yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının, sosyal çekicilik boyutunda, ortaokul öğretmenlerinin ortalamasının, lise branş öğretmenlerinin ortalamasından daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algıları, kariyerlerine göre, görev bağlılığı boyutunda, başöğretmenlerin görev bağlılıkları hem öğretmen hem de uzman öğretmen unvanlılara göre daha düşüktür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrup içi bağlılıken_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectörgütsel bağlılıken_US
dc.subjectalgıen_US
dc.titleÖğretmenlerin grup içi bağlılık algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hamdi GÜL.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.