Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57553
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ordu, Aydan | - |
dc.contributor.author | Gül, Hamdi | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-24T11:30:49Z | - |
dc.date.available | 2024-07-24T11:30:49Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57553 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 2023-2024 eğitim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesinde resmi okullarda çalışan öğretmenlerden, kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle, 284 öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının, sosyal bütünlük boyutunda en yüksek derecede ve yüksek olduğu görülmüştür. Bunu, görev bağlılığı boyutu yüksek düzeyde izlerken; en düşük düzey sosyal çekicilik boyutunda ve yüksek düzeydedir. Genel grup içi bağlılık düzeyi yüksek düzeyde ölçülmüştür. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının cinsiyet, yaş, kıdem ve medeni duruma göre anlamlı farklılık göstermez iken eğitim düzeyi, branş ve kariyer durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının, öğretmenlerin öğrenim düzeylerine göre, görev bağlılığı ve sosyal çekicilik boyutlarıyla, genel grup içi bağlılık düzeyinde, lisans mezunu öğretmenlerin, lisansüstü mezunlarından daha yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algılarının, sosyal çekicilik boyutunda, ortaokul öğretmenlerinin ortalamasının, lise branş öğretmenlerinin ortalamasından daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin grup içi bağlılık algıları, kariyerlerine göre, görev bağlılığı boyutunda, başöğretmenlerin görev bağlılıkları hem öğretmen hem de uzman öğretmen unvanlılara göre daha düşüktür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Grup içi bağlılık | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | örgütsel bağlılık | en_US |
dc.subject | algı | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin grup içi bağlılık algıları | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Report | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hamdi GÜL.pdf | 1.72 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.