Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57641
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-28T17:17:43Z | - |
dc.date.available | 2024-07-28T17:17:43Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | - |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33308/26674874.2024382736 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1242730 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57641 | - |
dc.description.abstract | Yakın zamana kadar aileleriyle birlikte göç eden ve yok sayılan göçmen çocuklar, giderek göç politikalarında daha fazla dikkate alınması gereken bir nüfus olarak görülmeye başlandı. Bu çocuklar, bir taraftan rekabetçi devletler tarafından yetenek havuzlarına eklenen yeni insan sermayeleri olarak görülürken, diğer taraftan da toplumlarına entegre olmamaları durumunda, ekonomilerine ve sosyal istikrarlarına karşı bir tehdit olarak algılandılar. Bu endişeler, son yıllarda Avrupa entegrasyon politikalarının odak noktası haline geldi ve entegrasyonun gerçekleştirileceği kilit mekanizma olarak eğitim kabul edilmeye başlandı. Ne var ki, göçmenlerin eğitimi, halen çoğu ülkenin entegrasyon politikalarının en zayıf noktasıdır ve göçmen öğrencilerin çoğu, ev sahibi ülkelerden yeterince destek alamamaktadır. Yasal statüleri, uyrukları veya vatandaşlıkları ne olursa olsun, her çocuğun okula gitme ve öğrenme hakkı olsa da çok sayıda göçmen ve yerinden edilmiş çocuk okula gidememektedir. Bu çalışmada, öncelikle göçmen çocuklara yönelik eğitimin gerekliliği ve önemi anlatıldıktan sonra göçmen çocukların eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve küresel düzeyde uygulanan politikaların sonuçları tartışılmıştır. Ayrıca, mevcut sorunların çözümüne ve iyileştirmeye yönelik geliştirilen bütünsel modele de yer verilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Eğitimde göçmen çocuklar: Çeşitli ülkelerde uygulanan eğitim politikalarının incelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 501 | en_US |
dc.identifier.endpage | 518 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33308/26674874.2024382736 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1242730 | en_US |
dc.institutionauthor | Çobanoğlu, Fatma | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (88).pdf | 797.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.