Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57641
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2024-07-28T17:17:43Z-
dc.date.available2024-07-28T17:17:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1300-1272-
dc.identifier.issn2667-4874-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2024382736-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1242730-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57641-
dc.description.abstractYakın zamana kadar aileleriyle birlikte göç eden ve yok sayılan göçmen çocuklar, giderek göç politikalarında daha fazla dikkate alınması gereken bir nüfus olarak görülmeye başlandı. Bu çocuklar, bir taraftan rekabetçi devletler tarafından yetenek havuzlarına eklenen yeni insan sermayeleri olarak görülürken, diğer taraftan da toplumlarına entegre olmamaları durumunda, ekonomilerine ve sosyal istikrarlarına karşı bir tehdit olarak algılandılar. Bu endişeler, son yıllarda Avrupa entegrasyon politikalarının odak noktası haline geldi ve entegrasyonun gerçekleştirileceği kilit mekanizma olarak eğitim kabul edilmeye başlandı. Ne var ki, göçmenlerin eğitimi, halen çoğu ülkenin entegrasyon politikalarının en zayıf noktasıdır ve göçmen öğrencilerin çoğu, ev sahibi ülkelerden yeterince destek alamamaktadır. Yasal statüleri, uyrukları veya vatandaşlıkları ne olursa olsun, her çocuğun okula gitme ve öğrenme hakkı olsa da çok sayıda göçmen ve yerinden edilmiş çocuk okula gidememektedir. Bu çalışmada, öncelikle göçmen çocuklara yönelik eğitimin gerekliliği ve önemi anlatıldıktan sonra göçmen çocukların eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve küresel düzeyde uygulanan politikaların sonuçları tartışılmıştır. Ayrıca, mevcut sorunların çözümüne ve iyileştirmeye yönelik geliştirilen bütünsel modele de yer verilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEğitimde göçmen çocuklar: Çeşitli ülkelerde uygulanan eğitim politikalarının incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage501en_US
dc.identifier.endpage518en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2024382736-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1242730en_US
dc.institutionauthorÇobanoğlu, Fatma-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (88).pdf797.99 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.