Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57642
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Duman, Demet | - |
dc.contributor.author | Süral, Serhat | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-28T17:17:43Z | - |
dc.date.available | 2024-07-28T17:17:43Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | - |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33308/26674874.2024382629 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1242690 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57642 | - |
dc.description.abstract | Davranışlar düşüncelerin, isteklerin görünüşe yansımasıdır. Davranışları içeren bu yansımalar seçimleri de etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı ise 8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinin belirlenmesinde geliştirilen Davranış Yatkınlığı Algı Ölçeğini kullanarak, bu öğrencilerin davranış yatkınlığı algılarını bazı alt problemler doğrultusunda incelemektir. Araştırmanın evrenini 8. sınıfta öğrenim görmekte olan, Aydın ve Denizli ili merkezinde bulunan devlet ve özel ortaokullardaki toplam 26. 906 öğrenci oluşturmuştur. Bu bağlamda örneklem için her iki ilde de eşit sayıda olacak şekilde toplam 700 öğrenci uygulamaya katılmıştır. Araştırma sonucunda 8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinde bilişsel alana yatk ın oldukları ortaya çıkmıştır. Bu öğrencilere bilişsel yönde olan davranış yatkınlığı algılarına göre lise türü olarak Anadolu, fen, sosyal bilimler liselerinde başarılı olabileceği ön görülerek, bu yönde öğrencilere yöneltme hizmeti sunulabilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | 8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinin belirlenmesinde davranış yatkınlığı algılarının incelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 410 | en_US |
dc.identifier.endpage | 431 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33308/26674874.2024382629 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1242690 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (89).pdf | 717.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.