Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57642
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuman, Demet-
dc.contributor.authorSüral, Serhat-
dc.date.accessioned2024-07-28T17:17:43Z-
dc.date.available2024-07-28T17:17:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1300-1272-
dc.identifier.issn2667-4874-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2024382629-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1242690-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57642-
dc.description.abstractDavranışlar düşüncelerin, isteklerin görünüşe yansımasıdır. Davranışları içeren bu yansımalar seçimleri de etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı ise 8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinin belirlenmesinde geliştirilen Davranış Yatkınlığı Algı Ölçeğini kullanarak, bu öğrencilerin davranış yatkınlığı algılarını bazı alt problemler doğrultusunda incelemektir. Araştırmanın evrenini 8. sınıfta öğrenim görmekte olan, Aydın ve Denizli ili merkezinde bulunan devlet ve özel ortaokullardaki toplam 26. 906 öğrenci oluşturmuştur. Bu bağlamda örneklem için her iki ilde de eşit sayıda olacak şekilde toplam 700 öğrenci uygulamaya katılmıştır. Araştırma sonucunda 8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinde bilişsel alana yatk ın oldukları ortaya çıkmıştır. Bu öğrencilere bilişsel yönde olan davranış yatkınlığı algılarına göre lise türü olarak Anadolu, fen, sosyal bilimler liselerinde başarılı olabileceği ön görülerek, bu yönde öğrencilere yöneltme hizmeti sunulabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin lise tercihlerinin belirlenmesinde davranış yatkınlığı algılarının incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage410en_US
dc.identifier.endpage431en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2024382629-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1242690en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (89).pdf717.98 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.