Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzcan, Abdulvahapen_US
dc.contributor.authorBağış, Radiye Cananen_US
dc.date.accessioned2024-08-15T11:52:43Z-
dc.date.available2024-08-15T11:52:43Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57736-
dc.description.abstractBu tez çalışmasında tarım işçiliği yapan çocukların yoksulluk göstergeleri, çocuk yoksulluğunu tanımlama biçimleri, çocuk yoksulluğunun nedenlerine yönelik algıları, çocuk yoksulluğunun üstesinden gelme biçimleri ve yoksulluğun çözümüne yönelik çocukların önerilerinin neler olduğunu belirlemek, ayrıca onların çocuk işçiliğine başlama nedenleri, çocuk işçiliği hakkındaki düşünceleri ve gelecek beklentileri ortaya konulmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yoksulluğun çocuklar tarafından nasıl deneyimlendiği, çocuk yoksulluğunun doğası ve çocuk yoksulluğu ile çocuk işçiliğinin arasındaki ilişki ortaya konulmak istenmektedir. Bu çalışmada çocuk yoksulluğu çocuk işçilerin yaşadıkları yoksulluk deneyimi üzerinden sosyoekonomik bir perspektifle, çocuk odaklı ve hak temelli bir yaklaşımla analiz edilmektedir. Bu tez çalışması, çocuk yoksulluğunun analizinin Antalya-Kadriye Mahallesi’nde tarımda çilek toplama işinde çalışan 15 çocuk işçi ile derinlemesine görüşmelerle elde edilen verilerin fenomenolojik desen kullanılarak yapıldığı nitel bir saha araştırmasıdır. Araştırmadan elde edilen bulgular çocuk yoksulluğunun çok boyutlu bir doğaya sahip olduğu, yoksulluk içinde büyümeye devam eden çocuklar için yoksulluğun onların işçileşmesine yol açarak çocuk işçiliğinin artmasında etkili olduğu; diğer taraftan çocuk işçiliğinin de çocukların eğitimsel gelişimlerinde ve beceri geliştirmelerinde engelleyici olduğundan onların yoksul kalmalarına yol açabileceği sonucuna ulaşılmaktadır. Neticede yoksulluk çocuk işçiliği aracılığı ile yoksulluğu doğurmakta çocuklar için acı bir deneyim olup, çocukların geleceklerini şimdiden ipotek altına almaktadır. Bu tez çalışmasının çocuk işçilerde çocuk yoksulluğunu sayılara indirgemeden ve yetişkin odaklı hareket etmeden bizzat yoksulluğu deneyimleyen çocukların gözünden gerçekliği olduğu gibi ortaya koyması, bunun yanı sıra iktisat disiplininde nadiren uygulanan nitel araştırma yönteminin uygulanabilirliğini göstermesi açısından literatüre katkı sunması beklenmektedir. Bu bağlamda iktisatta hâkim olan matematiksel paradigmanın iktisada yaşattığı “metodolojik daralmışlığın” (Lenger, 2019) aşılmasına yardımcı olunabileceği düşünülmektedir. Antalya-Kadriye’de çocuk yoksulluğunun analizine dair bir araştırmanın yapılmaması araştırmanın özgün değerini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis thesis study aims to investigate the poverty indicators among children engaged in agricultural labor. Specifically, it explores how these children define child poverty, perceive its causes, suggest ways to overcome it, and their reasons for starting child labor. Additionally, it examines their thoughts on child labor and their future expectations. The goal is to understand how children experience poverty, the nature of child poverty, and the relationship between child poverty and child labor. The study adopts a socioeconomic perspective with a child-focused and rights-based approach to analyze child poverty through the experiences of child workers. This qualitative field study employs a phenomenological method, using data obtained from in-depth interviews with 15 child workers involved in strawberry picking in the Antalya-Kadriye District. The findings from the study indicate that child poverty is multidimensional. Poverty drives children who grow up in impoverished conditions to become workers, thereby increasing child labor. Conversely, child labor hinders children's educational and skill development, perpetuating their poverty. Thus, poverty not only leads to more poverty through child labor but also represents a painful experience that jeopardizes the future of children. This thesis aims to contribute to the literature by presenting the reality of child poverty from the perspective of the children who experience it, rather than reducing child poverty to mere statistics or an adult-oriented viewpoint. It also demonstrates the applicability of qualitative research methods, which are rarely used in the field of economics. In this context, the study addresses the "methodological narrowness" identified by Lenger (2019), caused by the dominant mathematical paradigm in economics. Additionally, the unique value of this study is highlighted by the fact that no prior studies have analyzed child poverty in Antalya-Kadriye.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Yoksulluğuen_US
dc.subjectÇocuk İşçiliğien_US
dc.subjectÇalışan Çocuklaren_US
dc.subjectSosyoekonomik Perspektifen_US
dc.subjectAntalya-Kadriyeen_US
dc.subjectChild Povertyen_US
dc.subjectChild Laboren_US
dc.subjectWorking Childrenen_US
dc.subjectSocio Economic Perspectiveen_US
dc.subjectAntalya-Kadriyeen_US
dc.titleSosyoekonomik perspektiften çocuk işçilerde yoksulluğun analizi: Antalya Kadriye örneğien_US
dc.title.alternativeAnalysis of poverty in child laborers from socio-economic perspective: The case of Antalya Kadriyeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.authorid0000-0001-6748-1003en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10595402.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.