Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57738
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Zeynep Meralen_US
dc.contributor.authorBabayiğit, Emel Cansuen_US
dc.date.accessioned2024-08-15T13:09:32Z-
dc.date.available2024-08-15T13:09:32Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57738-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve iş tatmini düzeyleri arasında ilişki düzeyinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma nicel ve ilişkisel tarama modelindedir. Kolay ulaşılabilir örneklem seçimiyle 453 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin güvenirlik değerleri çok yüksektir. Parametrik testlerden t testi, varyans analizi ve pearson korelasyon testleri ile veriler analiz edilmiştir. Okul yöneticilerinin kriz yönetim becerilerine ilişkin öğretmen algıları bütün maddelerde ve alt boyutlarda yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyinin en yüksek düzeyde duygusal bağlılık düzeyinde olduğu görülürken devam ve normatif bağlılık boyutlarıyla genel olarak orta düzeydedir. Öğretmenlerin iş tatmin düzeyleri bütün maddelerde yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin kriz yönetim becerilerine ilişkin algılarının yaşa göre anlamlı farklılık göstermez iken cinsiyet, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, branş ve kariyer durumlarına göre anlamlı farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algılarının cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyine göre bütün boyutlarda ve genel olarak farklılık göstermez iken yaş, kıdem ve kariyer durumlarına göre farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin iş tatmin düzeyi algılarının cinsiyet, eğitim düzeyi, branş ve kariyer basamaklarına göre farklılık göstermediği ancak yaş, kıdem ve medeni duruma göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve iş tatmini düzeyleri arasında ilişki düzeyi orta düzeylidir. Ayrıca pozitif yönlü olup birinin artması diğerini de doğru yönlü etkilemektedir. Okul yöneticilerinin kriz yönetim becerilerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile iş tatmini düzeylerini yordadığı ve etki derecesini orta seviyede olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the level of relationship between school administrators' crisis management skills and teachers' organizational commitment levels and job satisfaction levels. The research is in a quantitative and relational survey model. Data was collected by reaching 453 teachers using an easily accessible sample selection. The reliability values of the collected data are very high. Data were analyzed using parametric tests such as t test, analysis of variance and Pearson correlation tests. Teacher perceptions of school administrators' crisis management skills are high in all items and sub-dimensions. While teachers' organizational commitment level is seen to be at the highest level of emotional commitment, it is generally at a medium level in terms of continuance and normative commitment dimensions. Teachers' job satisfaction levels are high in all items. While teachers' perceptions of school administrators' crisis management skills did not differ significantly according to age, they did differ significantly according to gender, seniority, marital status, education level, branch and career status. While teachers' perceptions of organizational commitment did not differ in all dimensions and in general according to gender, marital status and education level, they differed according to age, seniority and career status. It was determined that teachers' job satisfaction level perceptions did not differ according to gender, education level, branch and career stages, but they showed significant differences according to age, seniority and marital status. The relationship between school administrators' crisis management skills and teachers' organizational commitment levels and job satisfaction levels is moderate. In addition, it is positive and an increase in one affects the other in the right direction. It was determined that school administrators' crisis management skills predicted teachers' organizational viii commitment levels and job satisfaction levels, and the degree of impact was found to be moderate.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKrizen_US
dc.subjectkriz yönetimien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectörgütsel bağlılıken_US
dc.subjectiş tatminien_US
dc.subjectdoyumen_US
dc.subjectCrisisen_US
dc.subjectcrisis managementen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectorganizational commitmenten_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve iş tatmini düzeyleri arasındaki ilişkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between school administrators’s crisis management skills and teachers' organizational commitment levels and job satisfaction levelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.authorid0009-0004-9665-0880en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10650869.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.