Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBoyalıoğlu, Şerife-
dc.contributor.authorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2024-09-08T11:23:07Z-
dc.date.available2024-09-08T11:23:07Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1308-8963-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51460/baebd.1442988-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1233125-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57838-
dc.description.abstractÖğretmenlerin, toplumların uzun vadeli kalkınmasında ve bireylerin kişisel gelişiminde temel bir role sahip oldukları yaygın şekilde kabul gören bir yaklaşımdır. Ancak öğretmenlerin refahı, genel memnuniyeti ve mental sağlığı sadece kendi sağlıkları için değil, eğitim sisteminin genel başarısı ve sürdürülebilir olması için de kritik öneme sahiptir. Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kademelerinde çalışan öğretmenlerin mental iyi oluş ve iş yaşam kalitesi düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini ortaöğretim kademesinde çalışmakta olan 1964 öğretmen; örneklemini ise oransız eleman örnekleme yöntemi ile seçilen 331 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu, Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği ve İş Yaşam Kalitesi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda; öğretmenlerin mental iyi oluş düzeyi ve iş yaşam kalitesi algılarının yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin mental iyi oluş düzeyleri ile iş yaşam kalitesi düzeyleri arasında anlamlı, pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerde mental iyi oluş ve iş yaşam kalitesi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage444en_US
dc.identifier.endpage474en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.51460/baebd.1442988-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1233125en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-09-10T095010.417.pdf763.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.