Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzcan, Özge-
dc.contributor.authorİvrendi, Asiye-
dc.date.accessioned2024-09-08T11:23:29Z-
dc.date.available2024-09-08T11:23:29Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.1426465-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231902-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57851-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı: Sosyo-dramatik oyun, erken çocukluk döneminde öz-düzenleme becerilerini desteklemek için önemlidir ve sosyo-dramatik oyunun karmaşıklık düzeyi, öz-düzenleme becerilerine olan ihtiyacı artırabilir. Bu çalışmada, sosyo-dramatik oyun ile öz-düzenleme becerileri arasındaki bağlantıyı daha iyi anlamak için 60-86 aylık okul öncesi çocukların öz-düzenleme becerileri ile sosyo-dramatik oyunun karmaşıklığı arasındaki ilişki incelenmiştir. Materyal ve Yöntem: Bu çalışma, öğretmenlerin ve annelerin görüşlerine dayalı olarak öz düzenleme becerilerinin sosyo- dramatik oyunun boyutları ve karmaşıklık düzeyleri ile ilişkili olup olmadığını incelemek amacıyla ilişkisel araştırma olarak tasarlanmıştır. Katılımcılar, Türkiye'de iki devlet okuluna devam eden 51 okul öncesi dönem çocuğundan oluşmaktadır. Çocukların öz-düzenleme becerileri (dikkat, çalışma belleği ve engelleyici kontrol) öğretmen ve anne formları olan öz- düzenleme ölçekleri kullanılarak ölçülmüştür. Sosyo-dramatik oyun, üç boyuttan (sembolik araç, sembolik yerine koyma ve sembolik karmaşıklık) oluşan bir gözlemsel araç kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Bulgular, öz düzenleme becerilerinin (engelleyici kontrol ve dikkat), sembolik karmaşıklığı yüksek sosyo-dramatik oyun oynayan çocuklar lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Çalışma belleği, sembolik karmaşıklık açısından anlamlı düzeyde farklılık göstermemiştir. Öğretmen ve anne raporları, öz-düzenleme becerilerinin dikkat, çalışma belleği ve engelleyici kontrol boyutlarının sembolik araç ve sembolik yerine koyma boyutlarıyla ilişkili olmadığını ortaya koymuştur. Önemli Vurgular: Bu bulgular, sosyo-dramatik oyunun yalnızca sembolik karmaşıklık yönü ile okul öncesi dönem çocuklarının öz-düzenleme becerileri (engelleyici kontrol ve dikkat) arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Sonuçlar, sosyo- dramatik oyun ve öz-düzenleme alan yazınıyla ilişkilendirilerek tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleRelationship between socio-dramatic play and self-regulation skills in early childhooden_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.1426465-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1231902en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-09-09T104147.179.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.