Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBarutçu, Süleymanen_US
dc.contributor.authorGörü, Sinemen_US
dc.date.accessioned2024-10-02T12:57:14Z-
dc.date.available2024-10-02T12:57:14Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57982-
dc.description.abstractGelişen ve değişen teknoloji birçok alanda olduğu gibi pazarlama alanını da derinden etkilemiştir. İşletmelerin pazarlama stratejilerindeki değişim, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarındaki değişimin ve teknolojik yeniliklerin bir sonucudur. Bu çalışmamızda Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının bibliyometrik analiz ile hangi alanlarda kullanıldığı, işletmelere sunmuş oldukları avantaj ve dezavantajları ve teknolojinin tüketiciler üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Araştırma verilerine 2000-2024 yılları arasında “Augmented Reality and Marketing”, “AR Marketing”, “Augmented Reality Marketing” anahtar kelimeleri ile Web of Science veri tabanından ulaşılmıştır. Veri tabanından elde edilen 1269 çalışma VOSviewer programında analiz edilmiştir. İkinci çalışma olarak tercih edilen meta sentez analizi 1269 çalışma içinden elde edilen 494 nitel çalışmalar üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırma sonuçlarına göre artırılmış gerçeklik ile ilgili bilimsel çalışmaların her yıl arttığı, teknoloji uygulamaları alanında daha fazla çalışmalar yapıldığı ve pazarlama, turizm ve eğitim alanlarında yapılan çalışmalar da artırılmış gerçeklik uygulamalarının avantaj ve dezavantajlarının daha fazla vurgulandığı belirlenmiştir. İlgili alandaki çalışmalar işletmelerin artırılmış gerçeklik teknolojilerini faaliyet alanlarına dahil ederek müşteri etkileşimi ve rekabet avantajı sağlayabilecekleri yönündedir. Bu teknoloji, fiziksel mağazaları ziyaret edemeyen müşterilere ürünler hakkında ayrıntılı bilgi ve destek sunarak, bilinçli satın alma kararları vermelerine yardımcı olmaktadır. Çalışma artırılmış gerçeklik uygulamalarının sunmuş olduğu avantaj ve dezavantajlar, sınır ve zorluklar göz önünde bulundurularak gelecek çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractDeveloping and changing technology has deeply affected the field of marketing, as in many other fields. The change in marketing strategies of businesses is a result of the change in consumers' wants and needs and technological innovations. In this study, the areas in which Augmented Reality applications are used, the advantages and disadvantages they offer to businesses, and the effects of technology on consumers were analyzed through bibliometric analysis. Research data was accessed from the Web of Science database with the keywords "Augmented Reality and Marketing", "AR Marketing", "Augmented Reality Marketing" between 2000 and 2024. 1269 studies obtained from the database were analyzed in the VOSviewer program. The meta synthesis analysis, which was preferred as the second study, was carried out on 494 qualitative studies obtained from 1269 studies. According to the research results, it has been determined that scientific studies on augmented reality increase every year, more studies are conducted in the field of technology applications, and the advantages and disadvantages of augmented reality applications are more emphasized in studies conducted in the fields of marketing, tourism and education. Studies in the relevant field indicate that businesses can provide customer interaction and competitive advantage by incorporating augmented reality technologies into their fields of activity. This technology helps customers who cannot visit physical stores make informed purchasing decisions by providing detailed information and support about products. It is thought that the study will contribute to future studies by taking into account the advantages and disadvantages, limits and difficulties offered by augmented reality applications.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAugmented Reality and Marketingen_US
dc.subjectAR Marketingen_US
dc.subjectAugmented Reality Marketingen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectMeta Sentez Analizen_US
dc.subjectBibliometric Analysisen_US
dc.subjectMeta Synthesis Analysisen_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik uygulamalarının bibliyometrik analiz ve meta sentez yöntemi ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of augmented reality applications using bibliometric analysis and meta synthesis methoden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.authorid0009-0002-6762-0709en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid894000en_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10662460.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.