Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.date.accessioned2024-11-20T18:04:24Z-
dc.date.available2024-11-20T18:04:24Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.1359924-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1267151-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58266-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının tümdengelimsel akıl yürütme yoluyla ispat yapma becerilerini, ispat yöntemlerine ilişkin bilgilerini ve ispat yöntemlerini kullanma becerilerini ispat şemalarıyla ilişkilendirerek “ispat anlayışları” bağlamında ortaya koymaktır. Çalışma bir devlet üniversitesinde son sınıfta öğrenim gören 44 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğretmen adaylarının ispat anlayışlarını ortaya koyması amacıyla iki farklı ölçme aracı geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları öğretmen adaylarının büyük bölümünün ispat becerilerinin zayıf olduğunu, ispat yaparken kullandıkları yöntemlerden habersiz biçimde önermede yer alan değişkene değerler vererek ispatı yapılandırdıklarını, çoğunlukla deneysel ispat şeması göstergeleri ile hareket ettiklerini ortaya koymuştur. Öğretmen adayları ispat yöntemlerine ilişkin bilgileri açısından değerlendirildiklerinde, en çok aksine örnek verme ile ispat yöntemine ilişkin bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Öğretmen adaylarının analitik dönüşümsel ispat şemasına ilişkin göstergelerle hareket ettikleri tek ispat sorusu ise durumlarla ispat yöntemi ile çözülebilecek ispat sorusudur. Analitik ispat şeması göstergeleriyle ispatlarını yapılandıran öğretmen adaylarından hiçbirinin, kullandıkları ispat yöntemini bilmedikleri belirlenmiştir. Dolayısıyla bu çalışmaya katılan matematik öğretmeni adaylarının ispat anlayışları yetersiz bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMatematik öğretmeni adaylarının tümdengelimsel akıl yürütme yoluyla ispat anlayışlarıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage362en_US
dc.identifier.endpage404en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.1359924-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1267151en_US
dc.institutionauthorÇontay, Emine Gaye-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-12-31T123517.033.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.