Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58286
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Gülten-
dc.contributor.authorPala, Çiğdem Baki-
dc.date.accessioned2024-11-20T18:05:19Z-
dc.date.available2024-11-20T18:05:19Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2630-6301-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1446713-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1267017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58286-
dc.description.abstractSosyal bilgiler öğretmen yetiştirme programlarını içerik açısından değerlendirmeyi amaçlayan çalışmalar incelendiğinde, bu çalışmaların ya YÖK'ün çerçeve programının betimsel bir değerlendirmesini sunduğu ya da eski programla veya başka bir referans kaynakla karşılaştırmalı bir inceleme sağladığı görülmektedir. Programların değerlendirilmesine yönelik yapılan çalışmalarda ise farklı paydaşların deneyim ve bakış açıları ele alınmaktadır. Ancak YÖK’ün üniversitelere verdiği program değişiklik yapma yetkilerini nasıl kullandıklarına dair araştırmaya rastlanmamıştır. Bu araştırma, yetki devri öncesinde YÖK tarafından üniversitelere programlarda değişiklik yapılması konusunda tanınan sınırlı serbestliğin nasıl uygulandığını, bu dönemde sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının içerik açısından nasıl yapılandırıldığını incelemeyi ve bu programlarla ilgili sorunları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma evrenini 53 eğitim fakültesinin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre 19 üniversite YÖK (2007) çerçeve programındaki zorunlu dersleri hiçbir değişiklik yapmadan uygulamıştır. AKTS kredileri açısından ise üniversiteler arasında önemli farklılaşmalar mevcuttur. Üniversitelerin programlarına ekledikleri seçmeli ders sayıları 7 ile 57 arasında değişmektedir. Programlarda en çok sosyal bilimler alanıyla ilgili seçmeli dersler yer almakta, bunlar içerisinde ise en çok tarih ve coğrafya disiplinlerine ait dersler bulunmaktadır. Programlarda, derslerin uygun olmayan dönemlerde sunulması, tekrarlayan derslerin ya da içeriğin bulunması, zorunlu seçmeli uygulaması gibi sorunların varlığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının yükseköğretim kurulu’nun yetki devri öncesindeki durumuen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1719en_US
dc.identifier.endpage1741en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1446713-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1267017en_US
dc.institutionauthor-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2025-01-02T092109.920.pdf750.86 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

16
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.