Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNayır, Funda-
dc.contributor.authorTopaloğlu, Osmanen_US
dc.date.accessioned2024-12-18T12:30:20Z-
dc.date.available2024-12-18T12:30:20Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58365-
dc.description.abstractOkul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algılarının ortaya çıkarılması amacıyla yapılan bu araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmada 2022-2023 Eğitim yılında Denizli ili merkez ilçelerinde okul yöneticisi olarak görev yapan 253 yöneticiye kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile ulaşılmış ve veriler toplanmıştır. Araştırmada paramerik testlerle analizler yapılmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algıları en yüksek düzeyde “Öğrenme sürecinde Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmak hoşuma gider.” Maddesinde iken en düşük düzey “İnternet tabanlı aktivitelerle ilgili konuları bilirim.” Maddesinde “Orta” düzeydedir. Okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık alt boyutları algılarının bütün boyutlarda ve genel olarak “Yüksek” düzeyde olduğu görülmüştür. En yüksek ortalama bilişsel boyutta olup bunu tutum boyutu, teknik boyut izlemektedir. En düşük ortalama ise sosyal boyuttadır. Okul yöneticilerinin genel dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algıları ise yüksek düzeydedir. Okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algıları çalışılan kademe değişkenine göre farklılık göstermez iken cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi ve pozisyon değişkenlerine göre farklılık göstermiştir. Okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algılarının cinsiyetlerine göre tutum, teknik boyutlar ve genel dijital okuryazarlık düzeyinde kadınlara göre erkek yöneticilerin ortalamaları daha yüksek olduğu görülmüştür. Yaşa göre bütün boyutlar ve genel olarak okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin yaş ilerledikçe azaldığı ve en düşük seviyenin 46 yaş ve üstünde olan yöneticilerde olduğu tespit edilmiştir. Kıdeme göre kıdem süresi arttıkça azaldığı ve en düşük düzeyin 31 yıl ve üstünde kıdemi olan yöneticilerdedir. Medeni durumlarına göre bilişsel boyutta bekarların evlilere göre daha yüksek düzeyde dijital okuryazarlık düzeyine sahiptirler. Eğitim düzeylerine göre tutum, teknik ve bilişsel boyut ile genel dijital okuryazarlık düzeyinde lisans mezunlarına göre lisansüstü düzeyde eğitim yapan okul yöneticilerinin algıları daha yüksektir. Okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algılarının çalıştıkları pozisyona göre sosyal boyutta müdür yardımcısı pozisyonunda çalışanlar lehine yüksek olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijitalen_US
dc.subjectokuryazaren_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osman TOPALOĞLU Proje.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.