Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58500
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrhun, Feryal Beykal-
dc.contributor.authorAltındağ, Gökhan-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:39:12Z-
dc.date.available2024-12-21T16:39:12Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQpiecAWufjwshJoZPz7u9OUIT57R8BW9fsfBMNfkzv0S-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58500-
dc.description.abstractGörsel sanatlar öğretim programları, eğitim sistemimizde önemli bir yere sahiptir. Bu programlar, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmelerine, estetik duyarlılıklarını artırmalarına ve sanatsal becerilerini kazanmalarına katkı sağlar. Ancak, programların verimliliği, uygulanabilirliği, uygulanmasında karşılaşılan sorunlar öğretmenlerin görüşleriyle değerlendirilebilir. Programın uygulayıcıları olan görsel sanatlar öğretmenleri değişen şartlarla birlikte sahada karşılaştıkları her türlü etkenle birlikte programın etkililiğini ve eksik kalan yönlerini tespit etme bakımından birinci kaynak sayılabilecek konumdadırlar. Görsel sanatlar öğretmenlerinin düşünceleri, görsel sanatlar öğretim programının geleceği bakımından önem taşımaktadır. Çalışmanın kavramsal çerçevesinde eğitim, sanat, sanat eğitimi ve öğretimi, Türkiye'de sanat eğitiminin gelişimi, ortaöğretimde görsel sanatlar öğretimi, ortaöğretim görsel sanatlar dersi öğretim programı ve ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Bu çalışma ortaöğretim görsel sanatlar öğretim programını uygulayan öğretmenlerin program hakkındaki görüşleri ile birlikte gelişen ve değişen şartlara uygun yeni hazırlanacak görsel sanatlar öğretim programlarına kaynak olması bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Denizli Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde liselerde görev yapan 25 görsel sanatlar öğretmeninin katılımıyla oluşturulmuştur. Araştırmanın deseni nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışmasıdır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile görüşmeler yapılmış, ortaöğretim görsel sanatlar öğretim programı hakkında katılımcılardan görüş ve öneriler alınmıştır. Araştırma sonucunda öğretim programının uygulanmasında öğrenme alanları, konular ve kazanımların durumu ile ilgili çeşitli tespitler, programın öğrenci hazırbulunuşluğu karşısındaki durumu; ders saati, fiziki imkanlar, sosyoekonomik durum, ders kitabı eksikliği ile ilgili birtakım sorunlar hakkında sonuçlara ulaşılmıştır. Bu araştırmanın konusu ile ilgili daha geniş bir evren ve örneklem ile benzer çalışmalar yapılması önerilir.en_US
dc.description.abstractVisual arts curriculum has an important place in our education system. These programs help students develop their creativity, increase their aesthetic sensitivity and gain artistic skills. However, the efficiency, applicability and problems encountered in the implementation of the programs can be evaluated through the opinions of the teachers. Visual arts teachers, who are the implementers of the program, are in a position to be considered the first source in terms of determining the effectiveness and missing aspects of the program, together with all the factors they encounter in the field, along with changing conditions. The opinions of visual arts teachers are important for the future of the visual arts curriculum. In the conceptual framework of the study, education, art, art education and training, the development of art education in Turkey, visual arts teaching in secondary education, secondary school visual arts course curriculum and related research are included. This study is important in terms of being a source for new visual arts curriculums to be prepared in accordance with the developing and changing conditions, together with the opinions of teachers who implement the secondary school visual arts curriculum. The study group of the research was formed with the participation of 25 visual arts teachers working in high schools in Denizli Merkezefendi and Pamukkale districts in the 2022-2023 academic year. The design of the research is a case study, which is one of the qualitative research methods. Interviews were conducted with the semi-structured interview technique, and opinions and suggestions were received from the participants about the secondary school visual arts curriculum. As a result of the research, various determinations regarding the status of learning areas, subjects and achievements in the implementation of the curriculum, the status of the program in relation to student readiness; Conclusions have been reached about some problems related to course hours, physical facilities, socioeconomic status, and lack of textbooks. It is recommended to conduct similar studies with a larger population and sample regarding the subject of this research.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGörsel sanatlar dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programına yönelik görsel sanatlar öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.title.alternativeVisual arts teachers' opinions on the visual arts course (grades 9, 10, 11 and 12) curriculumen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid867078en_US
dc.institutionauthorAltındağ, Gökhan-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.