Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58531
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyüzlüer, Fatıma-
dc.contributor.authorKayman, Veli Alper-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:40:29Z-
dc.date.available2024-12-21T16:40:29Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-_1YzYnIFpOVsRarKAI5rXJ9WnyT8-7nvyz0YupbwiH8-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58531-
dc.description.abstractBu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının bilişüstü öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlilikleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Öğrenme süreçlerinde bireylerin kendi öğrenme yöntemlerini nasıl idare ettikleri ve bu süreçlerde ne kadar etkili oldukları, eğitim bilimleri içerisinde önemli bir araştırma alanıdır. Özellikle, müzik eğitimi veren kurumlar, öğrencilerin hem pratik becerilerini hem de teorik bilgilerini geliştirmeyi hedefler. Bu bağlamda, müzik öğretmeni adaylarının akademik başarılarını ve eğitim süreçlerindeki etkinliklerini artırmak amacıyla bilişüstü öğrenme stratejilerinin rolü büyük önem taşımaktadır. Akademik öz-yeterlik ise bireylerin belirli akademik görevleri başarıyla tamamlayabileceklerine dair inançlarını ifade eder. Bu inanç, öğrencilerin karşılaştıkları zorluklar karşısında gösterdikleri direnç ve motivasyon düzeyini etkileyebilir. Müzik öğretmeni adaylarının, müzikal performans ve teorik bilgileri öğrenme sürecinde bilişüstü stratejileri ne ölçüde kullandıkları ve bu kullanımın akademik öz-yeterlilik algıları üzerindeki etkisi, eğitim metodolojilerinin geliştirilmesi açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı ve önemi bu iki değişken arasındaki ilişkiyi derinlemesine analiz etmek ve müzik öğretmeni adaylarının eğitimde karşılaştıkları zorluklarla başa çıkma kapasitelerini geliştirmek açısından literatüre katkı sağlamak olarak ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between music teacher candidates' metacognitive learning strategies and their academic self-efficacy is examined. How individuals manage their own learning methods in learning processes and how effective they are in these processes is an important research area in educational sciences. In particular, music education institutions aim to improve both practical skills and theoretical knowledge of students. In this context, the role of metacognitive learning strategies is of great importance in order to increase the academic success of music teacher candidates and their effectiveness in educational processes. Academic self-efficacy refers to individuals' beliefs that they can successfully complete certain academic tasks. This belief can affect the level of resistance and motivation that students show in the face of difficulties they face. The extent to which music teacher candidates use metacognitive strategies in the process of learning musical performance and theoretical knowledge and the effect of this use on their perceptions of academic self-efficacy are of critical importance for the development of educational methodologies. The purpose and importance of this study can be expressed as analyzing the relationship between these two variables in depth and contributing to the literature in terms of improving music teacher candidates' capacity to cope with the difficulties they face in education.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Müziken_US
dc.subjectMüzik Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectBilişüstü Öğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectAkademik Özyeterliken_US
dc.subjectMusic Teacher Candidatesen_US
dc.subjectMetacognitive Learning Strategiesen_US
dc.subjectAcademic Self-Efficacyen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının bilişüstü öğrenme stratejileri ile akademik özyeterlikleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between music teacher candidates' metacognitive learning strategies and academic self-efficacyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid880389en_US
dc.institutionauthorKayman, Veli Alper-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.