Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.contributor.authorYatağan, Süleyman-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:40:30Z-
dc.date.available2024-12-21T16:40:30Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUR9Iy7eJe5_Aw_9gHseM7pyEdM30e1qPvVlVM1uLgcKY-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58535-
dc.description.abstractAraştırmada öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel muhalefet algıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmadaki veriler, 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında Denizli merkez ilçeleri olan Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde, kamuya ait ilkokul ve ortaokulda görev yapmakta olan sınıf ve branş öğretmenlerinden oluşan 370 katılımcıya ölçek uygulanarak toplanmıştır. Çalışma neticesinde elde edilen verilere bakılarak öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin toksik liderlik davranışlarının düşük (katılmıyorum) düzeyde olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlere göre toksik liderlik ölçeği incelendiğinde, cinsiyet, medeni durum ve mezuniyet değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Araştırma sonucu sağlanan verilere bakılarak öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının yüksek (katılıyorum) düzeyde olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlere göre örgütsel adalet ölçeği incelendiğinde, medeni durum, yaş, kıdem, çalıştıkları kurum türü ve mezuniyet değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara bakılarak öğretmenlerin örgütsel muhalefet algılarının orta (kısmen katılıyorum) düzeyde olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlere göre örgütsel muhalefet ölçeği incelendiğinde, cinsiyet, medeni durum, yaş ve mezuniyet değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Örgütsel adalet ile toksik liderlik alt boyutları arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin Toksik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel muhalefet algılarını yordadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn the study, the relationship between school principals' toxic leadership behaviors and teachers' perceptions of organizational justice and organizational dissent was investigated, according to teachers' perceptions. The data in the research was collected by applying a scale to 370 participants, consisting of classroom and branch teachers working in public primary and secondary schools in Merkezefendi and Pamukkale districts, the central districts of Denizli, in the 2023-2024 academic year. Looking at the data obtained as a result of the study, it was seen that the toxic leadership behaviors of school principals were at a low (disagree) level according to teachers' perceptions. When the toxic leadership scale was examined according to demographic variables, no significant difference was found according to gender, marital status and graduation variables. Considering the data provided as a result of the research, it was seen that teachers' perceptions of organizational justice were at a high level (I agree). When the organizational justice scale was examined according to demographic variables, no significant difference was found according to marital status, age, seniority, type of institution they work in and graduation variables. Considering the findings of the research, it was seen that teachers' perceptions of organizational opposition were at a medium (partially agree) level. When the organizational opposition scale was examined according to demographic variables, no significant difference was found according to gender, marital status, age and graduation variables. A significant negative relationship was found between organizational justice and toxic leadership sub-dimensions. According to teachers' perceptions, it was observed that school principals' toxic leadership behaviors predicted teachers' perceptions of organizational justice and organizational dissent.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel muhalefet algıları arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeThe relationships between school principals' toxic leadership behaviors and teachers' perceptions of organizational justice and organizational dissenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid878418en_US
dc.institutionauthorYatağan, Süleyman-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.