Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞi̇mşek, Selçuk-
dc.contributor.authorGökgöz Kırgız, Gülnur-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:40:32Z-
dc.date.available2024-12-21T16:40:32Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQhCvrAZebfBSvmcaqyOJFC4GOv6VFL2PPzkeS8Ue319Q-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58547-
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık ve 21. Yüzyıl öğretenbecerileri ilişkisi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel araştırmamodellerinden ilişkisel tarama modelidir. Araştırma Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden anket yoluyla 474 öğretmene basit rastgele örnekleme yoluyla ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada Dijital Vatandaşlık Yeterlik Ölçeği ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanım Ölçeği kullanılmıştır. Analizlerde t testi, anova, Tukey ve pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler neticesinde sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık düzeyleri dijital ticaret boyutunda ve "dijital etik boyutunda"Çok Yüksek" , Dijital okuryazarlık, erişim boyutu ve dijital katılım boyutlarında "Yüksek", dijital hukuk ve haklar boyutunda "Orta",dijital güvenlik boyutunda "Düşük" düzeyde tespit edilmiştir. Genel olarak dijital vatandaşlık düzeyi ise "Yüksek" düzeydedir. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık düzeylerinin genel olarak yüksek ve çok yüksek düzeyde olduğu ancak dijital hukuk ve haklarda orta, dijital güvenlikte ise düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin 21. Yüzyıl öğreten becerilerinikullanma düzeylerionamacı beceriler boyutunda "Çok Yüksek",üretimsel beceriler boyutu ve yönetsel beceriler "Yüksek",esnek öğretme becerileri boyutu "Orta" düzeyde olduğu sonucu elde edilmiştir. Teknopedagojik beceriler boyutunda "Orta" düzeydegörülmüştür.21. yüzyıl öğreten becerileri genel ortalamasının ise "Yüksek" düzeyde olduğu görülmüştür. Bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin 21. Yüzyıl öğreten becerilerinikullanma düzeylerinin genel olarak orta ve üstünde olduğu, genel ortalamaya göre yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık düzeyleri yaşa göre farklılık göstermez iken cinsiyet, Kıdem, okuttuğu sınıf seviyesi, medeni durum, eğitim durumu, öğretmen kariyer durumlarına göre ise anlamlı farklılık göstermiştir. Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerilerini kullanma düzeyleri cinsiyet ve okuttuğu sınıf düzeyine göre farklılık göstermediği ancak yaş, kıdem, medeni durum, eğitim durumu, öğretmen kariyer durumlarına göre ise anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık genel düzeyleriyle 21. yüzyıl öğreten becerilerini kullanma genel düzeyleri arasında anlamlı, pozitif yönlü ve orta düzeyli ilişki olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık genel düzeyleri arttıkça 21. yüzyıl öğreten becerilerini kullanma genel düzeylerinin de arttığını ya da sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerilerini kullanma genel düzeyleri arttıkça dijital vatandaşlık genel düzeylerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Dijital vatandaşlık, beceri,21. yüzyıl, öğretmen, dijital ticareten_US
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the relationship between classroom teachers' digital citizenship and 21st Century teaching skills. The research is in the relational scanning model. Data were collected by reaching 474 classroom teachers working in Pamukkale and Merkezefendi districts of Denizli province through simple random sampling. In the research, Digital Citizenship Competence Scale and 21st century. Teaching Skills Use Scale was used. T test, anova, Tukey and Pearson correlation tests were used in the analyses. The highest level of digital citizenship levels of classroom teachers was measured in the digital commerce dimension and at the "Very High" level. This was determined as "Very High" in the digital ethics dimension, "High" in the digital literacy and access dimension and digital participation dimensions, "Medium" in the digital law and rights dimension, and the lowest level was determined as "Low" in the digital security dimension. In general, the level of digital citizenship is at the "High" level. According to the research findings, it was concluded that the digital citizenship levels of classroom teachers were generally high and very high, but they were medium in digital law and rights and low in digital security. It is seen that the level of classroom teachers' use of 21st Century teaching skills is highest in the affirmative skills dimension at the "Very High" level, followed by the productive skills dimension and managerial skills at the "High" level, and the flexible teaching skills dimension at the "Medium" level. The lowest average is in the technopedagogical skills dimension and is at the "Medium" level. It was observed that the general average of 21st century teaching skills was at the "High" level. According to the findings, it was concluded that the level of classroom teachers' use of 21st Century teaching skills was generally medium and above, and at a high level compared to the general average. While classroom teachers' digital citizenship levels did not differ according to age, they showed significant differences according to gender, seniority, grade level taught, marital status, educational status, and teacher career status. It has been determined that the levels of classroom teachers' use of 21st century teaching skills do not differ according to gender and grade level, but there are significant differences according to age, seniority, marital status, educational status and teacher career status. It was observed that there was a significant, positive and moderate relationship between classroom teachers' general levels of digital citizenship and their general levels of using 21st century teaching skills. It was concluded that as classroom teachers' general levels of digital citizenship increased, their general level of using 21st century teaching skills also increased, or as classroom teachers' general levels of using 21st century teaching skills increased, their general level of digital citizenship also increased.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDigital citizenshipen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subject21st centuryen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectdigital commerceen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık düzeyleriyle 21. yüzyıl öğreten becerilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between classroom teachers' digital citizenship levels and their levels of using 21st century teaching skillsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid866448en_US
dc.institutionauthorGökgöz Kırgız, Gülnur-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.