Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58556
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArslan, Recep Şahin-
dc.contributor.authorErtuğrul, Reyhan-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:40:34Z-
dc.date.available2024-12-21T16:40:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-4HwfqKky_1g0AH3CZIXOpGeYURSA_bBpftpwD6JrcJR-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58556-
dc.description.abstractBu araştırma, İngilizce altyazılı vlogların, İngilizceyi Yabancı Dil olarak öğrenen 10. sınıf Türk öğrencilerinin dinleme becerileri üzerindeki etkilerini ve vlogların sınıf aracı olarak kullanılmasına yönelik algılarını incelemektedir. Araştırma, Türkiye'nin İzmir ilinde 76 lise öğrencisi ile yarı deneysel bir tasarım kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar iki gruba ayrılmıştır: deney grubu, İngilizce altyazılı vlogları izlemiş, kontrol grubu ise aynı vlogları altyazısız olarak izlemiştir. Her iki grup da ön test ve son test değerlendirmelerinden geçmiş, Deney Grubu, sekiz hafta boyunca İngilizce altyazılı vloglar izlerken, Kontrol Grubu ise aynı vlogları altyazısız olarak izlemiştir. Veri toplama süreci, ön testler, son testler ve anketler yoluyla nicel yöntemler ile, her gruptan 5 gönüllü öğrenci ile yapılan nitel görüşmeleri içermektedir. Sonuçlar, her iki grup arasında dinleme başarıları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını, ancak Deney Grubu'nda hafif bir iyileşme gözlemlendiğini göstermiştir. Ayrıca, öğrenciler vlogların dil öğreniminde kullanılmasına yönelik olumlu algılar ifade etmişler ve bu araçların kelime öğrenimi, telaffuz pratiği ve farklı aksanlara maruz kalma gibi faydalarını vurgulamışlardır. Araştırma, altyazılı vlogların öğrencilerin dinleme becerilerini anlamlı ölçüde geliştirmediği sonucuna varmıştır, ancak öğrenciler tarafından olumlu karşılanmış ve sınıf ortamına olumlu katkı sağlamıştır. İleriye dönük araştırmalar için öneriler arasında, altyazılı vlogları izlemenin uzun vadeli etkilerinin incelenmesi ve bu uygulamanın diğer dil becerileri üzerindeki etkisinin araştırılması yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research investigates the effects of English-captioned vlogs on the listening skills of 10th-grade Turkish students learning English as a Foreign Language (EFL) as well as their perceptions of using vlogs as a classroom tool. The study was conducted with 76 high school students in Izmir, Türkiye, using a quasi-experimental design. Participants were divided into two groups: an experimental group, which watched vlogs with English captions, and a control group, which watched the same vlogs without captions. Both groups underwent pre test and post-test evaluations, with the Experimental Group viewing vlogs with English captions, and the Control Group viewing the same vlogs without captions over a period of eight weeks. Data collection included quantitative methods via pre-tests, post-tests, and questionnaires, alongside qualitative interviews with 5 voluntary students from each group. The results indicated no statistically significant differences in listening achievement between the two groups, although a slight improvement was observed in the Experimental Group. Additionally, learners expressed positive perceptions towards using vlogs in language learning, highlighting benefits such as vocabulary acquisition, pronunciation practice, and exposure to various accents. The study concludes that while captioned vlogs did not significantly enhance the learners' listening skills, they were well-received by students and contributed positively to the classroom environment. Suggestions for further research include exploring long-term effects of viewing captioned vlogs and examining its impact on other language skills.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectYabancı Dil olarak İngilizceen_US
dc.subjectdinleme becerilerien_US
dc.subjectaltyazılı vloglaren_US
dc.subjectteknoloji entegrasyonuen_US
dc.subjectdil öğrenimien_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectlistening skillsen_US
dc.subjectcaptioned vlogsen_US
dc.subjecttechnology integrationen_US
dc.subjectlanguage learningen_US
dc.titleThe effects of captioned vlogs on EFL students' listening skillsen_US
dc.title.alternativeAltyazılı vlogların İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme becerisi üzerine etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid888091en_US
dc.institutionauthorErtuğrul, Reyhan-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.