Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58558
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çivitci, Asım | - |
dc.contributor.author | Yayman, Burcu | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-21T16:40:34Z | - |
dc.date.available | 2024-12-21T16:40:34Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-2SYstx1834YO1Ma7ge8mJ2q5lHL4b8Ou9B9z4HXwVD_ | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/58558 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinde bilişsel esneklik ve kariyer uyumu arasındaki ilişkide gelecek zaman perspektifinin aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ve bu çalışmaya gönüllü olarak katılan 535 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri Bilişsel Esneklik Envanteri, Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği- Kısa Form, Gelecek Zaman Perspektifi Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Çalışmada bilişsel esneklik ve kariyer uyumu arasında gelecek zaman perspektifinin fırsatlara odaklanma ve sınırlılıklara odaklanma alt boyutlarının aracı rollerini test etmek için Hayes'in geliştirmiş olduğu Spss Process Makro 4.2 programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, bilişsel esneklik ve kariyer uyumu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Gelecek zaman perspektifinin fırsatlara odaklanma alt boyutunun bu ilişkide orta düzeyde bir aracı role sahip olduğu; sınırlılıklara odaklanma alt boyutunun ise düşük düzeyde aracı role sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular ilgili alanyazın ve kuramsal çerçeve ışığında tartışılmış, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the mediating role of future time perspective in the relationship between cognitive flexibility and career adaptability in undergraduate students. The participants of the research consist of 535 undergraduate students attending at a public university in Turkey and participating in this study voluntarily. The research data were obtained through the Cognitive Flexibilty Inventory, Career Adaptability Scale- Short Form, Future Time Perspective Scale and the Personel Information Form. Spss Process Macro 4.2, developed by Hayes to test the mediating role of future time perspective between cognitive flexibility and career adaptability has been used. According to findings, there is a significantly positive relationship between cognitive flexibility and career adaptability. It was concluded that the focus on opportunities sub-dimension of future time perspective has a middle level mediator role in this relationship, while the focus on limitations sub- dimension has a low level mediator role. The findings were discussed in light of the relevant literature and theoretical framework, and suggestions were provided for practitioners and researchers. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde bilişsel esneklik ve kariyer uyumu arasındaki ilişkide gelecek zaman perspektifinin aracı rolü | en_US |
dc.title.alternative | The mediating role of future time perspective in the relationship between cognitive flexibility and career adaptability in university students | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 884382 | en_US |
dc.institutionauthor | Yayman, Burcu | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.